Nakon nekoliko odgoda, u petak 15. siječnja 2021. godine započela je II. akademija za ravnatelje_ice u sklopu projekta “HEAD: Osnaživanje ravnatelja/ica za inkluzivnu školsku kulturu”. Cilj ovog programa stručnog usavršavanja je osnažiti ravnatelje_ice u područjima koja su od iznimnog značaja za rad ravnatelja_ica poput liderstva, upravljanja ljudskim resursima, komunikacije, školskog kurikuluma i sl. Uz navedene teme, ovaj II. akademija za ravnatelje_ice će se baviti i osnaživanjem ravnatelja_ica za oblikovanje inkluzivne školske kulture.
Ova Akademija okuplja 23 ravnatelja_ica srednjih škola i učeničkih domova iz deset županija. Četvero polaznika_ica je na početku svog ravnateljskog mandata, a kolega_ica s najdužim ravnateljskim mandatom je već 16 godina ravnatelj_ica. Svi zajedno zaduženi su za preko 8300 učenika_ica što je skoro 6% ukupne srednjoškolske učeničke populacije u ovoj školskoj godini. Također, u uključenim školama i učeničkim domovima radi 1022 odgojno-obrazovna_e radnika_ice.
Svrha uvodnog modula koji je održan 15. siječnja bila je predstaviti forum za slobodu odgoja, projekt “HEAD: Osnaživanje ravnatelja/ica za inkluzivnu školsku kulturu” i sam program Akademije. Također, bila je ovo prilika da polaznici_e predstave svoju školu kao i svoja očekivanja od programa Akademije.
Uvodno predavanje održala je Suzana Hitrec, ravnateljica Upravne škole u Zagrebu i predsjednica Udruge hrvatskih srednjoškolskih ravnatelja. Tema uvodnog predavanja je bila “Prostor za liderstvo u postojećem okviru rada ravnatelja” tijekom kojeg je predavačica zajedno s polaznicima prošla kroz sve aspekte rada ravnatelja_ice te su identificirali područja u kojima se može napraviti “korak više” od onoga što je zakonom i propisima određeno.
Uvodni modul polaznici_e su ocijenili s prosječnom ocjenom 4,71, a među stvarima koje smatraju osobito vrijednima polznici_e su izdvojili_e: dobra energija, poticajno, predavanje odlično, korisno predavanje za bolje vođenje škole, upoznavanje kolega, spontanost i zanimljivost, dvosmjerna komunikacija, konkretni primjeri.
Na kraju, polaznici_e su iskazali veliku želju da se što prije Akademija nastavi uživo kako bi se mogle ostvariti i neformalni kontakti među polaznicima što je svakako jedna od bitnih karakteristika programa Foruma za slobodu odgoja.
Ovim putem želimo zahvaliti Hrvatskoj udruzi za odnose s javnošću koja nam je ustupila prostor za naš studio iz kojeg se održavao ovaj virtualni uvodni modul.