Search
Close this search box.

Cilj 1. Iskorjenjivanje siromaštva

Podijeli

Gimnazija Vukovar
Mentorica: Nataša Vinković

Ekstremno siromaštvo utječe na 636 milijuna, odnosno 8% globalnog stanovništva. Procjenjuje se da jedna od pet osoba u zemljama u razvoju raspolaže s manje od 1,25 američkih dolara (oko 8,50 kuna) na dan. Međunarodna linija siromaštva, prema procjeni Svjetske banke, trenutačno je definirana na razini od 1,90 američkih dolara (oko 12 kuna) dnevno. Svake godine više od šest milijuna djece u svijetu ne doživi svoju petu godinu. Djeca iz bogatijih obitelji imaju dvostruko veće šanse za preživljavanje u odnosu na djecu rođenu u siromaštvu.

Trenutačno je pothranjeno 795 milijuna ljudi. Konkretno, od devet ljudi na svijetu jedna je osoba je pothranjena. Od ukupnoga stanovništva čak 64% pothranjenog stanovništva živi u Aziji. Svijet bez gladi uključuje poduzimanje specifičnih aktivnosti u poljoprivredi, posebno među malim proizvođačima hrane. Poljoprivreda je najveći poslodavac na svijetu koji osigurava sredstva za život za 26% globalne populacije.

Kao i svaki početak, i ovaj nam je bio težak. Održali smo dva sastanka na kojima smo se dogovarali i planirali različite aktivnosti vezane uz ovu nimalo jednostavnu, no izrazito humanu temu. S obzirom na to da je tema socijalno osjetljiva, zaključeno je da s realizacijom aktivnosti moramo biti oprezni.

Krenuli smo od edukacije o održivom razvoju i ciljevima održivog razvoja nakon čega su učenici napravili brojne uratke.

Planirali smo postepeno uvoditi razne aktivnosti prethodno osluškujući dojmove i mišljenja lokalne zajednice o našim planovima.

S Crvenim križem Vukovar dogovorili smo donacije jednom mjesečno u vidu odjeće, obuće i igračaka. Učenike i profesore naše škole motivirali smo tako da smo na nekoliko točaka u školi postavili QR kodove iza kojih su se krili problemi siromaštva u našem gradu (npr. podatak koliko obitelji koristi usluge socijalne samoposluge) te problemi na koje svakodnevno nailaze osobe koje žive u siromaštvu (loša i neredovita prehrana). Time smo potaknuli ne samo učenike, već i profesore naše škole da u donacijski kutak, jednom mjesečno, donesu dogovorene potrepštine. Odziv i reakcije bili su izvrsni te smo uspjeli organizirati tri doniranja u Crveni križ, iako je prvotni plan bio jednom mjesečno do kraja nastavne godine. Prikupili smo odjevne predmete za sve uzraste, a najviše smo prikupili igračaka kojima smo uspjeli razveseliti brojnu dječicu koja oskudijevaju i u ostalim, nama normalnim i uobičajenim stvarima.

Osim Crvenog križa posjetili smo i socijalnu samoposlugu „Duga“ kojoj smo također donirali nekvarljive namirnice te se dogovorili za pomoć najsiromašnijima koja će se provesti u zimskim mjesecima. Učenici su tako u socijalnoj samoposluzi pomagali u pripremi ogrjeva te u formiranju popisa i dijeljenja donacija. Aktivnosti u socijalnoj samoposluzi provedene su tijekom prosinca 2019., točnije od 9. do 13. 12.

Posjet socijalnoj samoposluzi

„Svatko od nas u svom ormaru ima odjeće koju više ne nosi, a u dobrom je stanju. Ideja učenika 2. c razreda za doniranjem odjeće i pomoći siromašnim sugrađanima jako mi se svidjela te sam odlučila donirati odjeću koju ne nosim.“ Ema

„U zadnjih godinu dana dosta sam narastao. Mama mi je cijelo vrijeme prigovarala zašto odjeću koju više ne nosim držim u ormaru. Kada sam u školi vidio donatorski kutak, odmah sam reagirao i odnio odjeću.“ Josip

„Imala sam punu sobu plišanih igračaka koje mi ne trebaju. Kada je profesorica rekla da će se u sklopu projekta donirati siromašnima, bilo mi je drago da barem na ovakav način mogu pomoći.“ Lucija

„Iako smo volontirali ujutro, a popodne išli u školu, bilo mi je lijepo pomagati.“ Petra

„Volim pomagati drugima zato što nitko od nas ne zna kada će mu tuđa pomoć zatrebati.“ Magdalena

„Pomagao sam jednoj starijoj ženi cijepati drva za zimu. Bilo mi ju je žao gledati kako se muči. Dao sam joj svoj broj mobitela da mi se javi kad god joj pomoć bude potrebna.“ Karlo

Budući da je tema projekta globalni ciljevi održivog razvoja, dogovorili smo se da ćemo djelovati i globalno. Proučavajući bespuća interneta, došli smo do ideje da školujemo jedno dijete. Obratili smo se udruzi „Kolajna ljubavi“ koja već duži niz godina školuje djecu u Tanzaniji. Upoznali su nas s funkcioniranjem te udruge i načinom na koji možemo školovati jedno dijete. Cijena godine školovanja u Tanzaniji iznosi 1.000,00 kn, a BDP po stanovniku je oko 7.000,00 kn i jako puno djece nema uvjeta za obrazovanje. Za usporedbu, u Hrvatskoj je BDP po stanovniku oko 100.000,00 kuna. Učenici su samoinicijativno dali prijedlog da će se odreći dijela džeparca namijenjenog za svakodnevno ispijanje kave/soka ili bona za mobitel te tom gestom omogućiti nečije školovanje. Naše kumče bila je Almera Kapinga. Izazov je bio time veći što je Almera vršnjakinja učenika 2. c razreda Gimnazije Vukovar koji su odlučili pomoći njoj i njezinim roditeljima te joj olakšati školovanje.

„Nisam ni znao da postoji mogućnost da mi djeca (učenici) nekog drugog školujemo. Hvala razrednici na prijedlogu.“ Josip

„Nisam ni slutila da jedan nekupljeni bon može usrećiti neko dijete u nekoj siromašnoj državi. Jako mi je drago što smo našoj kumici omogućili školovanje.“ Marija

Almera Kapinga

Ideja je da se cilj provedbe projekta nastavi i nakon službenog dijela (1. lipnja 2020.) tako da se plemenite aktivnosti nastave provoditi i u sljedećoj nastavnoj godini. Već sada učenici zapisuju nove ideje na našem virtualnom zidu.


Ova aktivnost je održana u sklopu projekta “Škole za održivu Europu” kojeg financira CROSOL: Platforma za međunarodnu građansku solidarnost Hrvatske i Zaklada Solidarna iz projekta „Prema otvorenoj, pravednoj i održivoj Europi u svijetu – Projekt predsjedanja EU 2019.-2021.“

Ova web stranica zahtijeva kolačiće kako bi pružila sve mogućnosti. Korištenjem ove web stranice vi se slažete s pravilima njihove uporabe.