Search
Close this search box.

Cilj 10. Smanjenje nejednakosti

Podijeli

Srednja škola Donji Miholjac
Mentorica: Kristina Kaučić

Nakon uključivanja Srednje škole Donji Miholjac u projekt „Škole za održivu Europu“ i sudjelovanja mentorice na seminaru „Kompetencije za održivu budućnost“ održan je i prvi sastanak s ambasadorima juniorima na kojemu su učenici dogovorili način rada i istraživanja globalnih ciljeva, s posebnim naglaskom na deseti globalni cilj – smanjenje nejednakosti. Učenici su predložili aktivnosti u kojima su osim njih sudjelovali i nastavnici, razrednici i svi ostali učenici.

Upoznavanje s globalnim ciljevima

S globalnim ciljevima održivog razvoja i donošenjem Agende 2030 učenike je upoznala mentorica Kristina Kaučić. Na satovima engleskog jezika učenici su sudjelovali u brojnim aktivnostima u organizaciji Worlds’s Largest Lesson i UNICEF-a. Ova organizacija nudi pregršt materijala, ali i kreativnih ideja za približavanje globalnih ciljeva mladima. Koristeći njihove materijale, inspirirali smo se za Sokratovu dijalošku metodu, ali smo koristili i dostupne materijale i informacije za satove razrednika.

Tijekom tih aktivnosti učenici su se detaljnije upoznali s globalnim ciljevima, te su se u obrnutoj učionici pripremili za raspravu. Rasprava se vodila Sokratovom dijaloškom metodom u učionici tijekom koje su učenici uočili međusobnu povezanost globalnih ciljeva. „Ovakva rasprava mi se svidjela jer smo doista raspravljali, uvažavali mišljenja drugih učenika i naučili se argumentirati. Dosad sam mislila kako su globalni ciljevi nešto što se odnosi samo na zemlje trećeg svijeta, ali proučavajući materijale, uvidjela sam da je velik broj problema prisutan i unutar EU-a, ali i u lokalnoj zajednici“, jedan je od komentara učenice Ane.

U eTwinning projektu „Demo Party“, koji smo ove školske godine provodili s već dobro poznatim vršnjacima iz Poljske, Italije, Austrije, Belgije, Španjolske, Nizozemske i Češke, učenici su u forumu na TwinSpaceu izražavali i argumentirali svoje stavove o važnosti svih globalnih ciljeva i Agende 2030, a ponajviše su raspravljali o klimatskim promjenama i važnosti uključivanja mladih u borbu za spas Zemlje, kako su to oni nazvali. Izradom digitalnih postera zajednički smo obilježili Dan planeta Zemlje. Imali su i priliku u videokonferencijama razgovarati o desetom globalnom cilju i iznijeti viđenje što EU radi kako bi smanjila nejednakost i više uključila marginalizirane skupine u društvo.

Na temelju ankete koju su učenici proveli među vršnjacima, ali i profesorima, naš Erasmus+ projektni tim izradio je i prijavio dva projekta koji za cilj imaju smanjenje nejednakosti i veću uključenost upravo takvih skupina učenika te pružanje jednakih obrazovnih usluga učenicima sa smanjenim mogućnostima. Anketa je pokazala kako profesori smatraju da se iznimno trude, ali im je zbog nedostatka edukacija vrlo teško raditi s učenicima koji imaju različite teškoće te im je zbog toga potrebna prilagodba metoda poučavanja. Učenici su u anketi naveli kako zbog smanjenih mogućnosti pronalaska mjesta za stručnu praksu često ne mogu biti kvalitetno pripremljeni za tržište rada. Projekti su prijavljeni u području općeg i strukovnog obrazovanja.

Istražujući cilj 10

Nakon upoznavanja s globalnim ciljevima učenici su, podijeljeni u skupine, započeli istraživanje desetoga globalnog cilja na lokalnoj, nacionalnoj i europskoj razini.

Kako lokalna zajednica uključuje osobe s invaliditetom u život zajednice vidjeli smo na edukativnoj radionici o potrebama slijepih i slabovidnih osoba. Naši su junior ambasadori učili kako se kretati pomoću bijelog štapa, kako čitaju i pišu slijepe osobe i kako se snalaze u svakodnevnom životu, te koliko im lokalna zajednica olakšava život.

Uslijedio je humanitarni koncert za našu slijepu učenicu. Radionica i koncert su organizirani u suradnji s Lions klubom Donji Miholjac, Srednjom školom Donji Miholjac i Centrom za odgoj i obrazovanje Vinko Bek. Učenice Anja i Lora su o uključivanju osoba s invaliditetom u život, pravima koja im jamči EU i RH razgovarali i sa socijalnom radnicom iz Centra za socijalni rad Donji Miholjac. U , koji su same izradile, osim intervjua predstavljeni su i primjeri dobre prakse, ali i rezultati istraživanja o svjesnosti građana o potrebama osoba s invaliditetom koje su Anja i Lora provele u Donjem Miholjcu i Slavonskom Brodu. Učenici su istraživali i uspoređivali nejednakosti u zdravstvenim i obrazovnim uslugama. Kao rješenje ovih problema nejednakosti učenici vide potrebu većeg senzibiliziranja javnosti, ali i solidarnost.

Tijekom siječnja učenici su se pripremali za sudjelovanje u programu Euroscola u Strasbourgu te su sastavljali kratka izlaganja ne samo o desetom globalnom cilju, nego i ostalim ciljevima, a sukladno s temama koje su bile predviđene za raspravu. U veljači su mentorica Kristina Kaučić i pedagoginja Mirta Grozdanić-Falamić u sklopu Erasmus+ projekta imale priliku prisustvovati i predstavljanju aktivnosti kojima će mjesto Braga u Portugalu doprinijeti održivom razvoju, a učenici strukovnih zanimanja naše škole su s vršnjacima iz Cipra, Grčke, Poljske, Češke, Velike Britanije i Irske raspravljali o nejednakostima u obrazovnom sustavu svojih zemalja te zaključili da je Erasmus+ savršena prilika za smanjivanje razlika u prilikama koje se pružaju učenicima strukovnih zanimanja. Učenici iz Velike Britanije istaknuli su da je u tijeku obrazovanja vrlo lako promijeniti zanimanje koje želiš izučiti, što nije slučaj u ostalim zemljama. Učenici iz Poljske i Češke istaknuli su da i njihovi nastavnici strukovnih predmeta odlaze na stručnu praksu u kompanije. Zajednički je zaključak bio da je učenicima koji žive u velikim gradovima puno lakše pronaći mjesta za praktičnu nastavu, a izbor zanimanja za koja se mogu obrazovati znatno je veći nego u manjim školama i sredinama.

Od 16. ožujka 2020. aktivnosti prenosimo u virtualnu učionicu i nastavljamo s istraživanjima, no učenike je bilo sve teže motivirati za dodatne aktivnosti, tako da nismo uspjeli prikupiti rezultate svih istraživanja koje su proveli. Zbog okolnosti nastave na daljinu nismo uspjeli provesti anketu s predstavnicima europskih i gradskih institucija, ali smo to vrijeme iskoristili kako bismo se pripremili za obilježavanje Dana Europe.

Povodom Dana Europe u organizirali međurazredno natjecanje u predstavljanju svih globalnih ciljeva te smo prikupljene uratke postavili na Padlet i s njima upoznali i naše vršnjake iz Ekonomsko-birotehničke i trgovačke škole Zadar s kojima smo proslavili i Dan Europe. Učenici su izrazili želju za daljnjom suradnjom izvan virtualnog svijeta jer, kako je rekao Mario, učenik 2. razreda opće gimnazije, „ lakše je razmijeniti mišljenja kad razgovaramo nego kad ovako virtualno prezentiramo svoje radove jer se u virtualnom svijetu osjećam kao da samom sebi prezentiram ono što sam napravio.“

Mentorica Kristina Kaučić sudjelovala je i u online tečaju na platformi „School Education Gateway Teacher Academy“ pod nazivom Addressing the Global Climate Crisis in Your Classroom u sklopu kojeg je napisala i metodičku preporuku za nastavni sat engleskog jezika. Naše sudjelovanje u projektu Škole za održivu Europu trebalo je biti predstavljeno na Međunarodnom simpoziju u Rumunjskoj koji povodom Dana Europe već tradicionalno organizira Colegioul Economic Buzau i suradnji s lokalnim uredom za prosvjetu, Europa Directom Buzau i brojnim međunarodnim Erasmus i Comenius partnerima. Kako to zbog pandemije nismo mogli fizički odraditi, kolege iz Rumunjske su sve radove objavile u .


Ova aktivnost je održana u sklopu projekta “Škole za održivu Europu” kojeg financira CROSOL: Platforma za međunarodnu građansku solidarnost Hrvatske i Zaklada Solidarna iz projekta „Prema otvorenoj, pravednoj i održivoj Europi u svijetu – Projekt predsjedanja EU 2019.-2021.“

Ova web stranica zahtijeva kolačiće kako bi pružila sve mogućnosti. Korištenjem ove web stranice vi se slažete s pravilima njihove uporabe.