Gimnazija Pula
Mentorice: Elizabeta Pavlović i Tanja Černeka
Školska godina 2019./2020. – interesantna i puna izazova! Prekid nastave zbog štrajka i online nastave nisu umanjili aktivnosti kojima smo se bavili s našim učenicima.
Na jednom lijepom i inspirativnom druženju na Sljemenu tijekom desetog mjeseca, u organizaciji FSO-a, podijelili smo zadatke na temu Globalni ciljevi.
Svi su globalni ciljevi velik izazov i jednako zanimljivi. S vjerom u mlade ljude s kojima imamo privilegij raditi sigurni smo u moguća rješenja koja mogu ponuditi/predložiti.
Ove školske godine bavili smo se klimatskim promjenama, globalnim ciljem o kojem se već desetljećima govori i gotovo da nema generacije učenika naše škole koja nije upućivala na klimatske probleme koje živimo i stvaramo. Klimatske su promjene i dalje izazov jer kvaliteta života izravno ovisi o njima.
Što smo radili? Kako smo informirali javnost i ukazivali na probleme? Kako smo nadograđivali znanje i spoznaje?
Živimo u županiji koja je i sama kroz razne projekte uključena u rad na poboljšanju kvalitete života, pa se cijela škola uključila u takozvanu globalnu šetnju. Impresivna kolona mladih ljudi kretala se ulicama našega grada, a sudjelovali su i predstavnici učenika i kolega iz drugih škola naše županije. Kako to još nije bilo vrijeme krize uzrokovane koronavirusom, ulice su bile pune ljudi, znatiželjnika, a i još uvijek turista.
Hodom je poslana snažna poruka da ima onih koji razmišljaju o klimatskim promjenama i voljni su djelovati.
S našim smo razredima, II. d i III. c na satu razrednika održale niz radionica pa smo tako razgovarali o održivosti i globalnim ciljevima, o povezanosti čovjeka s društvom i okolišem, odnosu između klimatskih promjena i ljudi te kako sve to utječe na budućnost. Osvrnuli smo se na požare u Australiji u kontekstu klimatskih promjena i uništavanje bioraznolikosti, a raspravljali smo i o opstanku endemskih i drugih vrsta. Posebna tema bile su klimatske promjene i gospodarstvo, koja je obrađena u korelaciji s Engleskim jezikom. Održali smo i radionicu izrade majica za održivost.
Osim brojnih radionica, tijekom prosinca počeli smo s aktivnostima za „Noć muzeja“ koju posjećuje velik broj naših sugrađana različite životne dobi, a velik broj naših učenika uključen je u pripreme.
Sa svojim smo razredima napravili vertikalne vrtove. U sadnju i brigu o zasađenom bili su uključeni i učenici i roditelji. Hodnici škole postali su zeleni i mirisni i, naravno, ugodni oku.
Posebno je zanimljiv bio performans na temu „More“. Učenici su od plastičnih boca izradili boce za disanje, na sredini razreda na zračnom madracu zaplivao je čovjek, a ostali učenici bili su kupači, turisti, lokalno stanovništvo. Performansom smo prikazali razvoj obale i podizanje morske razine od pleistocena do danas te smo upozorili na okolišne i klimatske probleme uvjetovane litoralizacijom.
Organizirali smo i performans „Slika svijeta“. Posjetitelji i učenici su od otpadnog plastičnog materijala lijepeći ga na veliko prazno platno stvarali sliku svijeta kakvu trenutačno vide i sliku svijeta u kojem žele živjeti.
U dogovoru s fizičarima provodio se eksperiment globalno zatopljenje.
U dogovoru s kolegicom iz likovne umjetnosti bila je postavljena skulptura pješčanog sata u koju su posjetitelji ubacivali plastične boce te je simbolično prikazano kako nam svima sat otkucava i brže negoli nam se čini da se događaju klimatske promjene.
Od otpadnog plastičnog materijala (dobivenog recikliranjem plastičnog otpada) učenici su izradili glazbene instrumente, odjevne predmete, društvenu igru „Čovječe, ne ljuti se“ te niz predmeta za svakodnevnu uporabu.
Dio naših aktivnosti bio je usmjeren na analizu Europskog zelenog plana, političke smjernice Europske komisije kojem je cilj Europa kao prvi klimatski neutralan kontinent.
Gledali smo film „Kako bi izgledao svijet kad bi nestali ljudi“ nakon kojeg smo diskutirali o tome kolika je i kakva je uloga pojedinca.
Dan planeta Zemlje obilježili smo virtualno u online učionicama. Tako je nastala i slika naših učenica na igralištu škole kao globalna poruka čovječanstvu i čovječnosti.
Zadnja aktivnost koja je nedavno provedena online je „Pismo sebi u budućnosti: 2035. godine“. Inače, paralelno s našom cjelogodišnjom aktivnošću provodimo i niz aktivnosti kroz koje educiramo učenike i javnost o ulozi i važnosti EU-a pod ovogodišnjim sloganom #zajednozaEU.
Ova aktivnost je održana u sklopu projekta “Škole za održivu Europu” kojeg financira CROSOL: Platforma za međunarodnu građansku solidarnost Hrvatske i Zaklada Solidarna iz projekta „Prema otvorenoj, pravednoj i održivoj Europi u svijetu – Projekt predsjedanja EU 2019.-2021.“