Obrtničko-industrijska škola u Imotskom
Mentorica: Zorica Kujundžić
Na početku projekta, mentori u školskom timu dogovorili su sljedeće aktivnosti koje će se provesti u sklopu školskog projekta:
1. Provest će se anketa među učenicima o njihovom zdravlju
2. Organizirat će se debata na temu legalizacije lakih droga i podizanja granice konzumiranja alkohola
3. Organizirat će se razgovor s liječnikom/icom iz Doma zdravlja u Imotskom i djelatnicom zavoda za zaštitu zdravlja iz Splita
4. Organizirat će se predavanje o konzumaciji lakih droga te spolno prenosivim bolestima za prve razrede
5. S autoškolom „Ante Bralić“ dogovorena je suradnja u organizaciji predavanja o važnosti poštivanja prometnih pravila.
Odrađene su prve četiri aktivnosti, a peta nije zbog uvođenja nastave na daljinu, ali će se i taj zadatak odraditi povratkom u školu. Informacije o aktivnostima u projektu objavljene su na mrežnoj stranici škole, na Facebook stranici Ureda Europskog parlamenta, te na Facebook stranici škole – OIŠ Imotski, škola ambasador Europskog Parlamenta.
Početkom rujna 2019. godine na mrežnoj stranici škole je objavljena vijest o odabiru Obrtničko-industrijske škole iz Imotskog za Školu Ambasadore EU Parlamenta, a sredinom listopada i vijest o izboru učenika koji će biti ambasadori juniori u projektu.
U listopadu, mentorica školskog projekta sudjelovala je na seminaru „Kompetencije za održivu budućnost“ u organizaciji Foruma za slobodu odgoja što je bio i službeni početka projekta „Škole za održivu Europu“.
U sklopu naših aktivnosti, u studenom smo se obratili Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost od kojeg smo dobili promotivne materijale koji će se koristiti u nastavi i provedbi projekta.
Početkom prosinca školu je posjetila zastupnica u Europskom parlamentu Željana Zovko koja je upoznala učenike i djelatnike škole s radom Europskog parlamenta. Učenike je posebno zanimalo što EU čini kako bi se poboljšala kvaliteta obrazovanja i usvajanje novih vještina. Također, učenici i njihovi profesori su izrazili želju da uživo vide kako Europski parlament i upoznaju se s njegovim radom. Zastupnica Zovko ih je pozvala da i dalje nastave sa svojim aktivnostima, da se informiraju o EU, Europskom parlamentu, a na kraju ih pozvala da dođu u posjet tim institucijama. Ovaj poziv veliki je motiv za sve da ustraju i da se angažiraju još više.
Novu godinu započeli smo sudjelovanjem na seminaru za ambasadore seniore u Zagrebu. Seminar je organizirao Ured Europskog parlamenta.
Tijekom veljače, provedene su dvije aktivnosti.
Prvo je provedena anketa o zdravlju učenika. Anketu je ispunilo 24 učenika. Rezultati ankete bili su poticaj nastavnicima za dodatna predavanja učenicima o važnosti zdrave prehrane.
Održali smo i debatu s dvijema tezama: treba li legalizirati lake droge? i Treba li podići dobnu granicu za konzumiranje alkohola? Debata je održana s ciljem podizanja svijesti učenika kako je očuvanje zdravlja preduvjet blagostanja budućih generacija.
Krajem veljače, ugostili smo Draganu Vrljić Klapirić iz Zavoda za zaštitu zdravlja iz Splita i dr. Katicu Vučemilović, specijalisticu školske medicine iz Imotskog, koje su održale predavanje za učenike na temu ovisnosti i spolno prenosivih bolesti. To je bilo prvo od predviđena tri predavanja vezano za zdravlje učenika. Druga dva predavanja smo morali otkazati
Nažalost, situacija u kojoj smo se svi našli vezana za epidemiju koronavirusa, primorala nas je da se sredinom ožujka „preselimo“ na nastavu na daljinu koja nikako nije zaustavila naše ambasadore u njihovim aktivnostima. Preselili smo se u virtualni svijet koristeći se raznim digitalnim alatima gdje učenici razmjenjuju svoje radove, prezentacije, plakate, radovi u Padlet alatu, video radovi, umne mape.
Svake srijede u 21:00 sati imamo sastanke na kojima dogovaramo aktivnosti, te objavljujemo radove učenika, a svakog četvrtka sudjelujemo u #EPtalks u organizaciji Ureda EU Parlamenta. U sklopu trećeg #EPtalks smo postavljali pitanja glasnogovorniku EU Parlamenta, g. Jaume Duch o dezinformacijama o koronavirusu. Učenici su zaključili da medijske napise treba kritički promišljati i ne vjerovati svemu što se objavljuje. Jedino su relevantni provjereni izvori.
Povodom Dana Europe održali smo videokonferenciju sa srednjim školama iz Vukovara, Benkovca, Zagreba i Metkovića i Krka pod nazivom „We are Europe“. Ovo je bila prilika da se učenici naše škole druže s učenicima drugih škola kako bi zajedno obilježili Dan Europe.
Također, učenici su sudjelovali u kvizovima Srednje škole Čakovec, te Srednje škole Krk gdje su naši učenici ostvarili zapažene rezultate. Pitanja na kvizu su se odnosila na Europsku uniju, kako ona djeluje, koje su glavne insitucije, sjedišta te kako utječe na naše živote.
Situacija s epidemijom koronavirusa potaknula nas je da se intenzivnije bavimo našim Globalnim cilje.
Učenica Matija-Marija Brdar izradila je i provela anketu o epidemiji koronavirusa. Može se vidjeti da su odgovarale osobe raznih profila i zanimanja. Zaključak je da se ispitanici ne boje COVID-19, ali da paze na propisane mjere. Samo 10,8% osoba se ne snalazi u radu na daljinu dok 66,2% ima u obitelji osobe iz rizične skupine, a opisali su i kako se brinu za njih. Iz normalnog života im najviše nedostaju prijatelji, druženja uz kave i sl. Više od 64% ispitanika se drži uputa stožera civilne zaštite. Naveli su pojedinačno kako se osjećaju i što se sve promijenilo u njihovom životu za vrijeme pandemije.
Učenik Simon Radoš je izradio plakat o tome kako zaštiti mentalno zdravlje tijekom epidemije i ograničenja aktivnosti u svrhu sprečavanja zaraze. A učenici su izradili i umnu mapu o koronavirusu.
Sve naše aktivnosti sabrane su u video uradak kojeg je izradila učenica Matija-Marija Brdar koji je objavljen na Facebook stranici naše škole kao i na stranici Ureda EU Parlamenta – Škole ambasadori europskog parlamenta.
Neke od planiranih aktivnosti unutar našeg cilja održivog razvoja nismo uspjeli provesti uživo. Jedna od njih je izrada panoa i postavljanje u našem europskom kutu u školi povodom Dana voda, kao i planirana aktivnost zajedno sa Auto školom „Ante Bralić“ iz Imotskog u suradnju sa središnjicom HAK-a i dovođenje simulatora prevrtanja automobila na školskom parkingu i posljedica brze i neodgovorne vožnje mladih vozača. Nedavna tragedija naše škole i kraja, kada je došlo do pogibije dva učenika, od kojih je jedan bio učenik naše škole i sudionik EPAS programa, nas je navela na tu aktivnost. Procijenili smo da je izuzetno važno učiniti dodatne napore kako bismo naše učenike mlade vozače dodatno educirali, što je jedini načina da budu svjesni svih rizika u vožnji koji postoje, te kako ih izbjeći.
Dogovoreno je provođenje te aktivnosti u sklopu našeg cilja održivog razvoja, te na taj način pridonesemo očuvanju zdravlja, a u konačnici do izbjegavanja sličnih tragedija u našem kraju.
Ova aktivnost je održana u sklopu projekta “Škole za održivu Europu” kojeg financira CROSOL: Platforma za međunarodnu građansku solidarnost Hrvatske i Zaklada Solidarna iz projekta „Prema otvorenoj, pravednoj i održivoj Europi u svijetu – Projekt predsjedanja EU 2019.-2021.“