Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje
Seminar “Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje” provodi se u Hrvatskoj od 1998. godine i u njega je do sada bilo uključeno više od 3000 učitelja/ica sa svih obrazovnih razina. O njegovoj kvaliteti i svrsishodnosti govore mnogi učitelji/ce koji uspješno primjenjuju filozofiju projekta u svojoj nastavi, ali i veliki broj napisanih školskih udžbenika u kojima su prezentirane metode i tehnike projekta. Seminar donosi poseban okvir poučavanja koji sadrži 80 različitih tehnika i metoda koje se mogu odmah koristiti u nastavi, a s kojima se učenicima omogućuje da svjesno, s razumijevanjem i aktivno usvajaju nastavne sadržaje.
Metode s kojima se učitelji upoznaju omogućavaju organizaciju nastave na način da je svaki učenik uključen, da se zadržava učenikova pažnja, povećava motivacija i razvija kritičko mišljenje. Metode nadalje potiču stvaralaštvo, rješavanje problema, inovativnost, poduzetnost, komunikativnost, prilagodljivost, rad u timu te stvaraju ugodno odgojno-obrazovno ozračje koje je poticaj za učenje i razrednu disciplinu.
Primjenom interaktivnih metoda nastava je usmjerena na učenika što mijenja i uloga učitelja koji postaje voditelj, suradnik, savjetnik, mentor, odgajatelj i pedagog koji organizira nastavni proces.
Kroz 8 radionica (ukupno 80 sati stručnog usavršavanja), praćenje napretka, kolegijalno opažanje nastave i inidivdualnu povratnu informaciju od strane voditelja i voditeljica seminara sudionike i sudionice se potiče da kroz interaktivne metode ohrabruju i potiču učenike na otvorenu, ali odgovornu interakciju, surađuju s drugima, razvijaju odgovornost za vlastiti napredak i znanje te stječu naviku cjeloživotnog učenja i obrazovanja.
U sklopu seminara sudionici dobivaju i 8 priručnika koji teorijski i praktično prate sam sadržaj seminara.
- Temple, C., Steele, J. L. i Meredith, K. S. (2004) Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje: čitanje, pisanje i diskusija u svakom predmetu [vodič kroz projekt I]. Zagreb: Forum za slobodu odgoja.
- Meredith, K. S., Steele, J. L. i Temple, C. (2004) Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje: kritičko čitanje ili kako naučiti dubinski čitati [vodič kroz projekt VIII]. Zagreb: Forum za slobodu odgoja.
- Steele, J. L., Meredith, K. S. i Temple, C. (2004) Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje: metode za promicanje kritičkog mišljenja [vodič kroz projekt II]. Zagreb: Forum za slobodu odgoja.
- Steele, J. L., Meredith, K. S. i Temple, C. (2004) Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje: nove strategije za promicanje kritičkog mišljenja [vodič kroz projekt IV]. Zagreb: Forum za slobodu odgoja.
- Steele, J. L. et al. (2004) Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje: Okvirni sustav kritičkog mišljenja u cjelini nastavnog programa [vodič kroz projekt I]. Zagreb: Forum za slobodu odgoja.
- Temple, C., Steele, J. L. i Meredith, K. S. (2004) Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje: planiranje nastavnog sata, praćenje i ocjenjivanje [vodič kroz projekt VI]. Zagreb: Forum za slobodu odgoja.
- Temple, C., Steele, J. L. i Meredith, K. S. (2004) Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje: radionice za pisanje [vodič kroz projekt VII]. Zagreb: Forum za slobodu odgoja.
- Steele, J. L., Meredith, K. S. i Temple, C. (2004) Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje: suradničko učenje [vodič kroz projekt IV]. Zagreb: Forum za slobodu odgoja.