„Znati, biti, činiti i živjeti za čovjeka“ misija je Medicinske škole Osijek koja aktivno sudjeluje u odgojno-obrazovnom procesu više od 70 godina. U skladu sa svojom misijom, u ovoj školi naglašavaju da poštuju svakog čovjeka bez obzira na dob, spol, rasu, narodnost, vjeru, religiju, imovinsko stanje, visinu, darovitost, uspješnost te da je svaki čovjek vrijedan jer je originalan i neponovljiv sa svim svojim sposobnostima.
U skladu s navedenim vrijednostima, volonterski klub škole „Nadice“ još od 2015. godine provodi mnogobrojne akcije u suradnji s različitim dionicima u lokalnoj zajednici, te su u „Školskim volonterima“ odlučili nastaviti s provođenjem aktivnosti kojima pomažu potrebitima.
U tom duhu osmišljen je zanimljiv projekt „Da sam ja Petar Pan“ u sklopu kojeg učenici prijavljuju svoje želje koje su se u okviru skromnih školskih mogućnosti i ostvarivale (npr. kupovina knjige, upoznavanje glumice, posjet vrtiću, posjet ZOO vrtu i slično). Volonteri su tijekom cijele godine ispunjavali razne želje i prijedloge učenika škole: posjet domu za starije osobe, sudjelovanje u akciji „72 sata bez kompromisaˮ (u sklopu koje su bojili ogradu vrtića u Josipovcu), prikupljanje nekvarljivih namirnica za udrugu „Rijeka ljubavi“, prikupljanje sredstva za putovanja putopisca Davora Rostuhara, nabavka namještaja koji je poklonjen jednoj osobi kojoj je bila potrebna pomoć te mnoge druge akcije kojom su davali od srca onima kojima je to bilo potrebno. Svoj su projekt prijavili i Nacionalnoj zakladi za razvoj civilnog društva za nagradu „Otisak srca“ koja je prepoznala njihov trud i rad, te su nagrađeni za ostvarivanje najinovativnijeg modela razvoja volonterstva. Uz nagradu je dobiven i novčani iznos koji je uložen u nastavak ispunjavanja učeničkih želja (kreveti za jednu obitelj, perilica za majku jednog učenika, gitara, platno za slikanje te mnoge druge). O ovom je projektu snimljen i film kojeg je autor školska filmska družina „Almodovarci“.
Učitelji s ponosom ističu da su učenici sretni što su svojim akcijama postali aktivni članovi zajednice, svojim dijelima pokazuju da žele popraviti svijet – onoliko koliko mogu – te se i sami osjećaju bolje kad znaju da su nekom pomogli. Rado se druže sa starijim osobama, jako su strpljivi u razgovoru s njima, ali vole raditi i poslove poput čišćenja, cijepanja drva, bojenja… Učenici su jako ponosni na dnevni boravak u školi koji su sami obojili i uredili, a zanimljivo je da su se u akcije uključili i svi učitelji škole kako bi učenicima dali do znanja koliko cijene njihove ideje i rad.
Osjećala sam se jako ponosno kada smo mi odlučivali kome će ići sredstva i kome ćemo ispuniti želju u akciji „Da sam ja Petar Panˮ. (volonterka Iva)
Volim se družiti s prijateljima iz škole izvan učionice. Izvrsno mi je kad još nešto korisno napravimo, osjećam da sam baš iskoristila dan. (volonterka Nives)
Najbolja mi je akcija bila bojenje dnevnog boravka u školi, sve smo prvo „ispackaliˮ, mislila sam – ništa od ovoga, a na kraju smo to zaista baš super napravili. (volonterka Aida)
Volonterke boje ogradu lokalnog vrtića
Volonteri u akciji čišćenja
Projektom „Školski volonteri: osnaživanje i mentorstvo škola za koordiniranje volonterskih programaˮ studenati i mladi nezaposleni stručnjaci u radu s djecom i mladima, organizacije civilnog društva i škole zajedničkim su snagama osmislile održive i kvalitetne volonterske programe u školama te na taj način izgradile dugoročne volonterske programe i akcije. U projektu je sudjelovala 21 škola u 3 regije: Zagreb, Osijek, Split.
Ovaj dvogodišnji projekt, koji financijski podržava Europska unija iz Europskog socijalnoga fonda, Operativnog programa „Učinkoviti ljudski potencijali“ 2014. – 2020., a sufinancira Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske, završava 31. svibnja 2019. godine. Tijekom njegove provedbe više od 1600 učenika sa svojim učiteljima, roditeljima i članovima lokalnih zajednica doprinosilo je boljitku društva kroz školsko volontiranje. Završna aktivnost projekta bila je Konferencija „Volontiranje u školi – vrijednost za sadašnjost i budućnostˮ koja je održana 16. svibnja 2019. godine u Zagrebu.
Sadržaj ovog materijala isključiva je odgovornost autora i Foruma za slobodu odgoja i ne odražava nužno stajalište Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske.