Search
Close this search box.

Akademija za ravnatelje:ice

„Naprije sam se ja promijenila. Svaki put kad bih bila na seminaru, nešto bi novo doživjela i donijela to sa sobom, i nešto bih uvijek pokušala primijeniti i prenijela bi sve svojima. (…) I sav taj odnos prema poslu i prema djelatnicima se meni promijenio.”

„Što se tiče školskih politika, tu ste vi bili velika inspiracija da se uhvatim u koštac s papirologijom, koliko je važno imati viziju i misiju, moto škole, i da to ne bude samo komad nekog dokumenta. (…) tu sam dobila jako puno kroz Akademiju.”

OPIS EDUKACIJE

Zakon ravnatelja definira kao poslovodnog i stručnog voditelja školske ustanove koji je odgovoran za zakonitost i stručni rad škole (usp. čl. 125.). Iako bi trebali biti oni koji promišljaju, planiraju i usmjeravaju rad odgojno-obrazovne ustanove, osiguravaju poticajno okruženje za učenike i odgojno-obrazovne radnike, te se brinu za kvalitetu odgojno-obrazovnog procesa, ravnatelji su zbog trenutnog opisa posla većinom svedeni na administratore s vrlo malo obuke u području vođenja ili upravljanja u obrazovanju (Europska komisija, 2019, str. 4). Svakom novom izmjenom i dopunom zakona i podzakonskih akata, opis posla ravnatelja biva proširen novim odgovornostima bez cjelovitog promišljanja ili procjene dugoročnog utjecaja. Također, može se reći kako na području licenciranja ravnatelja kako je predviđeno Strategijom znanosti, obrazovanja i tehnologije (Strategija znanosti, obrazovanja i tehnologije, 2014) nije puno toga napravljeno.

Želeći podržati i poduprijeti ravnateljice i ravnatelje u njihovom radu, Forum za slobodu odgoja razvio je program stručnog usavršavanja namijenjen upravo njima. Program je utemeljen na suvremenim domaćim i međunarodnim istraživanjima (Gabršček i Roeders, 2013; Markočić Dekanić, Markuš Sandrić i Gregurović, 2019) potreba ravnatelja kao i na dugogodišnjem iskustvu Foruma za slobodu odgoja u radu s odgojno-obrazovnim radnicima. Osim toga, program je dobio pozitivno mišljenje kako stručnjakinja i stručnjaka koji se bave vođenjem odgojno-obrazovnih ustanova tako i od praktičara.

Program se sastoji od pet modula: Upravljanje školom jasnom vizijom, Komunikacijom do kvalitete, Upravljanje ljudskim potencijalima u obrazovanju, Kurikulum: izraz identiteta škole i Planiranje projekata i vidljivost škole.

ISHODI UČENJA

  • Upravljanje školom jasnom vizijom: prostor za liderstvo u postojećem okviru rada ravnatelja:ica, ravnateljstvo: stanje i budućnost profesije, razvoj škole utemeljen na podacima, razvojni plan škole
  • Komunikacijom do kvalitete: odnosi i komunikacija u timu, sukob: upravljanje i stilovi rješavanja sukoba, uloga komunikacijskih vještina u poslu ravnatelja:ice, medijacija kao metoda nenasilnog rješavanja sukoba, analiza slučaja i rad na primjerima
  • Upravljanje ljudskim potencijalima u obrazovanju: praktični alati u upravljanju ljudskim potencijalima, postavljanje vlastitih ciljeva upravljanja ljudskim potencijalima
  • Planiranje projekata i vidljivost škole
  • Kurikulum kao izraz identiteta škole: kompetencije za održivost, razvoj školskog kurikuluma.

EDUKACIJA SE PROVODI OD

2020. g.

PROSJEČNA OCJENA

4,70

BROJ POLAZNIKA

60

VRSTA EDUKACIJE

seminar stručnog usavršavanja

BROJ SATI

55

DINAMIKA ODRŽAVANJA

program u trajanju od pet mjeseci

OBVEZE POLAZNIKA

sudjelovanje u cjelokupnom programu

PREUZMITE KURIKULUMI

sudjelovanje u cjelokupnom programu

KONTAKT

Mario Bajkuša, mbajkusa@fso.hr
Ova web stranica zahtijeva kolačiće kako bi pružila sve mogućnosti. Korištenjem ove web stranice vi se slažete s pravilima njihove uporabe.