Zakon ravnatelja definira kao poslovodnog i stručnog voditelja školske ustanove koji je odgovoran za zakonitost i stručni rad škole (usp. čl. 125.). Iako bi trebali biti oni koji promišljaju, planiraju i usmjeravaju rad odgojno-obrazovne ustanove, osiguravaju poticajno okruženje za učenike i odgojno-obrazovne radnike, te se brinu za kvalitetu odgojno-obrazovnog procesa, ravnatelji su zbog trenutnog opisa posla većinom svedeni na administratore s vrlo malo obuke u području vođenja ili upravljanja u obrazovanju (Europska komisija, 2019, str. 4). Svakom novom izmjenom i dopunom zakona i podzakonskih akata, opis posla ravnatelja biva proširen novim odgovornostima bez cjelovitog promišljanja ili procjene dugoročnog utjecaja. Također, može se reći kako na području licenciranja ravnatelja kako je predviđeno Strategijom znanosti, obrazovanja i tehnologije (Strategija znanosti, obrazovanja i tehnologije, 2014) nije puno toga napravljeno.
Želeći podržati i poduprijeti ravnateljice i ravnatelje u njihovom radu, Forum za slobodu odgoja razvio je program stručnog usavršavanja namijenjen upravo njima. Program je utemeljen na suvremenim domaćim i međunarodnim istraživanjima (Gabršček i Roeders, 2013; Markočić Dekanić, Markuš Sandrić i Gregurović, 2019) potreba ravnatelja kao i na dugogodišnjem iskustvu Foruma za slobodu odgoja u radu s odgojno-obrazovnim radnicima. Osim toga, program je dobio pozitivno mišljenje kako stručnjakinja i stručnjaka koji se bave vođenjem odgojno-obrazovnih ustanova tako i od praktičara.
Program se sastoji od pet modula: Upravljanje školom jasnom vizijom, Komunikacijom do kvalitete, Upravljanje ljudskim potencijalima u obrazovanju, Kurikulum: izraz identiteta škole i Planiranje projekata i vidljivost škole.