U današnjem svijetu smo okruženi velikom količinom informacija, a dobri i pouzdani podaci olakšavaju donošenje odluka, osmišljavanje javnih politika ili strategija. Zato je važno prepoznati korisne od suvišnih informacija, te razumjeti načine na koji se one mogu prikupiti.
Prikupljanje podataka je naizgled jednostavan posao. Međutim, u njegovoj se osnovi se krije dubinsko razumijevanje određenog problema te poznavanje metoda prikupljanja podataka. Jedna od njih je anketa, kvalitativna metoda temeljena na postavljanju pomno osmišljenih pitanja vezanih uz određenu društvenu pojavu.
U metodi ankete mogu se postavljati različita pitanja, a samo ona dobro formulirana rezultiraju najsadržajnijim odgovorima. Vještina postavljanja dobrih pitanja je korisna učiteljima, ravnateljima, stručnim suradnicima jer olakšava prikupljanje informacija za vođenje razreda, roditeljskih sastanaka ili školskih aktivnosti.
Zato je cilj seminara „Metoda ankete u obrazovanju” da učiteljima, ravnateljima, stručnim suradnicama i ostalim zaposlenicima škole približi temeljne načine postavljanja pitanja.