Prema rezultatima međunarodnog PISA istraživanja učenici u Hrvatskoj postižu ispodprosječne rezultate na testiranju čitalačke pismenosti.
Čitalačka pismenost ne podrazumijeva samo čitanje teksta već i puno važniji kritički odnos prema tekstu, kreativnost u izražavanju i pisanju te analizu pročitanog teksta.
Ovaj edukacija omogućava učiteljima da praktično i razvojno pristupe problemu savladavanja čitalačkih vještina svojih učenika dajući im ideje kako čitanje približiti djeci. Tako se stvara temelj čitalačke pismenosti što učenicima omogućuje da lakše savladavaju ostale nastavne sadržaje, prošire svoje horizonte i razviju kritičko mišljenje.
Edukacija se temelji na strategijama iz edukacije „Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje”. Slijedeći filozofiju te edukacije, polaznici će se upoznati sa strategijama poticanja i razvoja čitalačkih vještina, naučit će kako pratiti učenike i njihove čitalačke vještine te će na praktičnoj razini naučiti kako organizirati nastavni sat prema naučenim strategijama.
Program podrazumijeva i superviziju rada sudionika seminara i implementacije metoda u nastavi.