Search
Close this search box.

Kako s učenicima razgovarati o koronavirusu: prijedlozi aktivnosti

Podijeli

Jedna od temeljnih zadaća odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj je

„osigurati stjecanje temeljnih (općeobrazovnih) i stručnih kompetencija, osposobiti ih za život (…) u promjenjivom društveno kulturnom kontekstu prema zahtjevima (…) znanstvenih spoznaja i dostignuća”.

Pri ostvarivanju te zadaće treba se voditi načelom:

„Djeca imaju pravo na dotok informacija ili sadržaja utemeljenih na suvremenim znanstvenim i obrazovnim standardima važnim za potpun i skladan razvoj njihove osobnosti, a koje se prenose na objektivan, kritički i pluralistički način. Zadaća je javnog školskog sustava da bude neutralan i uravnotežen te da omogući djetetu ostvarivanje tog prava“ (Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama).

Kako su se posljednjih mjeseci cijeli svijet, pa tako i Hrvatska, našli pred izazovom širenja koronavirusa koji značajno utječe na živote ljudi, pred odgojno-obrazovni sustav se postavlja nova zadaća koja proizlazi kako iz citiranog Zakona, ali prije svega i odgovornosti svih učiteljica i učitelja, stručnih suradnica i suradnika, ravnatelja i ravnateljica prema djeci i mladima.

Stoga je u ovim trenucima važno učenicama i učenicima na prikladan i primjeren način približi i objasni što se događa te ih stalno poticati da provode preporuke zdravstvenih vlasti o načinima ponašanja kako bi se spriječilo širenje virusa.

Želeći pomoći svim odgojno-obrazovnim radnicima u informiranju djece i mladih vezano za novonastalu situaciju, pripremili smo publikaciju koja sadrži preko 25 prijedloga aktivnosti s ciljem:

  • informiranja o važnosti pravilnog i redovitog održavanja osobne higijene
  • upoznavanja s trenutnom situacijom kako bi mogli razumjeti, sukladno svojoj dobi, što se događa i kako mogu osobno doprinijeti sprečavanju širenja virusa
  • poticanja na redovito i kvalitetno informiranje o trenutnoj situaciji iz
    vjerodostojnih, provjerenih i relevantnih izvora
  • ukazivanja važnost poštovanja ljudskog dostojanstva u svim situacijama s ciljem sprečavanja širenja govora mržnje, ksenofobije i predrasuda.

Pripremili smo i koju možete koristiti za pripremu nastavne jedinice ili aktivnosti.

Pozivamo sve odgojno-obrazovne radnike da nam se jave ako su proveli koju aktivnost. Isto tako, ako imaju neku svoju inovativnu praksu na ovu temu koju bi željeli podjeliti s drugima da nam se također jave.


Aktivnost 27: #safehands izazov

Svjetska zdravstvena organizacija (SZO), točnije glavni direktor SZO-a pozvao je sve na društvenim mrežama na #safehands izazov. Prijedlog: Zajedno s učenicima izradite video, prezentaciju prema uputama ovog izazova ili potaknite učenike da se likovno izraze. Podijelite svoje radove putem službenih školskih profila. Primjer jedne engleske škole i njihovog rada.

Aktivnost 28: Poslušajte nonu!

Grad Pula pripremio je video “Poslušaj nonu!: pet osnovnih pravila za prevenciju širenja korona virusa“. Video se može koristiti kako bi se ukazalo na potrebu poštivanja uputa i smjernica, te osobne odgovornosti i obzironosti prema starijima. Video je prikladan u nastavi Hrvatskog jezika (upoznavanje s lokalnim govorima, tuđice) s poveznicom na MPT Građanski odgoj i obrazovanje i MPT Zdravlje.

Aktivnost 29: Snaga sapuna

Ovim jednostavnim eksperimentom – sastojci: voda, papar i sapun – jasno i vidljivo se može pokazati snaga sapuna kod čišćenja ruku. Eksperiment se mogu provesti i roditelji.

Aktivnost 30: Prezentacija o koronavirusu

Uz našu publikaciju priredili smo i predložak prezentacije o koronavirus. Prezentacija ima za cilj upoznati učenike s koronavirusom, ukazati im na važnost kvalitetnog informiranja iz provjerenih informacija te na važnost održavanja mjera sprečavanja širenja virusa.
Prva verzija prezentacije objavljena je 13.3.2020. godine i može se preuzeti .
Dopunjena verzija objavljena je 19.3.2020 i može se preuzeti .

Aktivnost 31: Prezentacija “Ostani doma: Zašto je važno držati razmak/ostati doma!”

Prezentacija ima za cilj ukazati učenicima na važnost držanja razmaka u kontaktima s drugima kako bi se spriječilo širenje virusa. Prezentaciju možete preuzeti .

Aktivnost 32: Prezentacija “Kako i gdje se informirati o koronavirusu”

Prezentacija ima za cilj ukazati učenicima na važnost informiranja iz pouzdanih, relevantnih, provjerenih i kvalitetnih izvora u vrijeme krize. Prezentaciju možete preuzeti .

Aktivnost 33: Prezentacija “Koliko i što znaš o koronavirusu?: kviz s razgovorom”

Prezentacija ima za cilj provjeriti znanje učenike o koronavirus te ih uputiti u mjere zaštite i sprečavanja širenja virusa. Prezentaciju možete preuzeti .

Aktivnost 34: Biti doma je moj doprinos zajednici

Profesor biologije Ivor Vodanović iz Zagreba je na svom YouTube kanalu objavio dva videa u kojima obrađuje temu doprinosa zajednice. Kako smo svi pozvano ostati doma i tako doprinijeti sprečavanju širenju virusa u ovom videu se nalazi nekoliko ideja kako provesti vrijeme dok smo doma.

Aktivnost 35: Nogovanje umjesto rukovanja

Učenice i učenici Osnovna škola “Mijat Stojanović” iz Babine Grede su prihvatili izazov i umjesto rukovanja pozdravljaju se nogovanjem. Osim sprečavanja širenja virusa, čini nam se da nogovanje može biti i vrlo dobra tjelovježba.

Aktivnost 36: Analiziraj podatke

Europski centar za prevenciju i kontrolu bolesti svakodnevno objavljuje podatke o oboljelima od SARS-CoV-19 na svojim mrežnim stranicama. Ovu bazu podataka se može koristiti u nastavi Matematike, Statistike, Informatike ili na vježbama vezanima za vizualizaciju podataka. Europska unija je pokrenula i #datathon na ovu temu.

Ova web stranica zahtijeva kolačiće kako bi pružila sve mogućnosti. Korištenjem ove web stranice vi se slažete s pravilima njihove uporabe.