Dio odgovora na ovo pitanje može se naći u novoj publikaciji koja je nastala u sklopu Tematske mreže “METAR do bolje klime”. U sklopu te Mreže, Forum za slobodu odgoja je izradio publikaciju “Škole za održivu budućnost: smjernice za odgojno-obrazovni sustav u prilagodbi klimatskim promjenama i ublažavanju njihovih posljedica” koja odgojno-obrazovnom sustavu i odgojno-obrazovnim ustanovama daje preporuke za konkretan način prilagodbi klimatskim promjenama i ublažavanju njihovih posljedica.
Sama publikacija nastala je na pregledu literature te savjetovanju s ravnateljima i ravnateljicama. Nakon što je izrađen nacrt Smjernica, one su dane na javno savjetovanje te je održan niz predstavljanja, rasprava i radionica koji su poslužili kako bi Smjernice što cjelovitije savjetovale odgojno-obrazovne ustanove u ovoj važnoj ulozi.
Same Smjernice donose pregled glavnih strateških okvira koji vide odgoj i obrazovanje kao ključne za suočavanje s klimatskim promjenama i kvalitetan odgovor na probleme koji su izazvani klimatskim promjenama. Konkretne preporuke raspoređene su u pet područja:
- upravljanje odgojno-obrazovnim sustavom
- upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom
- kurikulum i poučavanje
- infrastruktura i resursi
- suradnja s lokalnom zajednicom.
Osim preporuka, u publikaciji se mogu naći i neki primjeri dobre prakse transformativnih aktivnosti unutar odgoja i obrazovanja koje doprinose aktivnoj ulozi odgoja i obrazovanja.
Uz Smjernice, objavljena su i dva sažetka: Škole za održivu budućnost: smjernice za donositelje odluka i Škole za održivu budućnost: smjernice za škole.