Search
Close this search box.

Korak dalje u razbijanju predrasuda u Osnovnoj školi Dubrava

Podijeli

Osnovna škola Dubrava nalazi se u Zagrebačkoj županiji i broji 447 učenika i učenica u matičnoj i tri područne škole. Različitosti između učenika u ovoj školi donose veliko bogatstvo i veliki izazov u svakodnevnom radu. Kako sami učenici navode, različitosti uočavaju u fizičkom izgledu, socijalnom statusu, ponašanju… Ovu školu pohađaju i učenici iz udomiteljskih obitelji, učenici s teškoćama u razvoju, pripadnici nacionalnih manjina, pa je i ova škola prepoznala važnost sudjelovanja u projektu „Pokreni promjenuˮ.

S učenicima je prvo provedena anketa kako bi promislili o različitostima koje ih okružuju, svakodnevnim izazovima s kojima se susreću, ali i rješenjima koja bi mogla pomoći kako bi svi promislili o ovoj temi i svom svakodnevnom djelovanju. Učenici su se složili da je uključivanje učenika u različite radionice s ciljem međusobnog druženja, boljeg upoznavanja i razbijanja predrasuda najbolji način za zajednički rad na rješavanju negativnosti do kojih neprihvaćanje različitosti ili strah prema njoj dovodi.

Svoje ideje kako to učiniti ujedinili su projektom  „Ja to moguˮ želeći već samim imenom projekta poručiti svim učenicima da kod prihvaćanja različitosti i razbijanja predrasuda svatko može i mora početi od sebe i svog djelovanja. Cilj ovog projekta je osvijestiti i senzibilizirati učenike i društveno ih aktivirati. Do sad su s tim ciljem u školi  provedene mnoge aktivnosti, radionice i susreti u dječjem vrtiću, lovačkom društvu, staračkom domu.

   

No projektni tim i učenici odlučili su ići korak dalje u razbijanju predrasuda – posjetili su štićenike doma za osobe sa psihičkim poteškoćama. Osobe sa psihičkim poteškoćama su najčešće stigmatizirane i marginalizirane u društvu i njihova okolina se često pravi da ih ne vidi. Kako same učiteljice navode, i njima je bilo teško jer nisu znale kakve reakcije će osobe sa psihičkim poteškoćama izazvati kod učenika. No odlučile su probati i nisu požalile. Učenike su prvo upoznale sa psihičkim bolestima i poteškoćama štićenika, te su im  pokušale približiti „njihov svijetˮ. Po dolasku u dom, početni strah učenika brzo je nestao jer su štićenici bili oduševljeni uskrsnim čestitkama koje su učenici izradili na jednoj od prethodnih radionica i  donijeli na poklon.

Kako je proteklo druženje, ukratko su nam opisale učiteljice Ljiljana Bilanović i Vedrana Ćetković: „Učenici i štićenici su se počeli družiti, razgovarati i zajednički igrati društvene igre. Prostorija je odjekivala od žamora, smijeha i pozitivnih vibracija.  Sat vremena je prohujao kao u trenu, nikome se nije išlo doma, a mi smo iza sebe ostavili nasmiješena lica. Svi jedva čekamo ponovni susret!ˮ

     

Razmislite imate li i vi neke predrasude prema pojedinim skupinama te odnosite li se prema drugima, koje smatrate različitima od sebe, onako kako biste vi htjeli da se drugi prema vama odnose. Svi smo mi u nečemu različiti.

Ako vidite prostora za napredak, slijedite primjer učenika iz Osnovne škole Dubrava, počnite od sebe – Vi to možete!

+++

Učitelji i stručni suradnici iz 15 osnovnih i srednjih škola iz područja cijele Hrvatske, sudionici projekta Pokreni promjenu, već 5 mjeseci ostvaruju aktivnosti s ciljem promicanja zajedništva i prihvaćanja različitosti. Podsjetimo, projekt „Pokreni promjenu – prihvaćanje razlika kroz interkulturalno obrazovanje i volontiranje“ ili skraćeno „Pokreni promjenu“ je europski projekt čiji je cilj prevencija radikalizacije u društvu te promocija demokratskih vrijednosti, osnovnih prava, interkulturalnog razumijevanja i aktivnog građanstva među mladima u četirima europskim zemljama (Hrvatska, Slovenija, Velika Britanija i Italija). Projektom se želi osnažiti učitelje, djecu, mlade te njihove roditelje u razumijevanju i prepoznavanju složenosti i izazova suvremenog društva, kao i jačati njihove osobne, socijalne i građanske kompetencije.

 

Ova web stranica zahtijeva kolačiće kako bi pružila sve mogućnosti. Korištenjem ove web stranice vi se slažete s pravilima njihove uporabe.