Kraj svibnja označio je i kraj projekta „Mijenjajmo svijet medijacijom“ u Šibeniku, Popovači i Zagrebu. Kroz ovaj projekt radili smo s učiteljicama:ima i stručnim suradnicama, učenicama:ima te radnicima:ama u području socijalne skrbi – svi oni su učili o medijaciji i unaprjeđivali svoje vještine komunikacije i konstruktivnog rješavanja sukoba medijacijom. Tako smo u tri školske sredine – OŠ Zorke Sever, Popovača, Turističko-ugostiteljskoj školi Šibenik te OŠ Petra Zrinskog, Zagreb – jačali kompetencije ove tri skupine dionika važnih u odgoju i obrazovanju, te podržavali škole u primjeni preventivnog programa „Možemo to riješiti“ u direktnom radu s učenicima:ama.
Po jedna skupina učitelja i stručnih suradnica iz svake uključene škole završila je Osnovni seminar medijacije te nakon toga radila na podučavanju učenika:ica o komunikaciji, uvažavanju različitosti, osvještavanju ponašanja i mijenjaju strategija rješavanja sukoba, kao i općenito na povezivanju i grupnoj koheziji u razredu. U svemu tome, uz samu edukaciju, pomogli su im naši materijali i priručnici iz medijacije, Zbirka nastavnih priprema „Možemo to riješiti“, „Pokreni promjenu“, „Vodič za sretniji povratak u školu“ i dr. publikacije Foruma. Grupna kohezija i druge socijalne kompetencije značajno su narušene tijekom pandemije, pa je to bio i dosta čest problem koji su iznosili polaznici seminara – učenicima nedostaje druženje, živi kontakt, kao i povezivanje s drugim učenicima unutar same škole – sve ono što im je znatno bilo onemogućeno posljednju godinu dana, a presudno je u pozitivnom razvoju i gradnji kvalitetnih odnosa s drugima te kao primarna prevencija psiho-socijalnih problema. Radionice koje su učitelji:ce provodili i nastavljaju s njima i iduće školske godine, jedan su korak bliže izgradnji sretnije i uključive školske zajednice.
Dodatno, s učenicima je direktno radila i naša trenerica Ana Žnidarec Čučković kroz Akademiju vršnjačke medijacije. Tako je odabrana skupina učenika:ca iz uključene tri škole prošla kroz radionicu o medijaciji gdje su iskustveno učili o ovoj metodi komunikacije i rješavanja sukoba. U OŠ Petra Zrinskog edukaciju je završio jedan cijeli razred jer zbog epidemioloških mjera nije bila moguća drugačija organizacija, dok je u OŠ Zorke Sever i Turističko-ugostiteljskoj školi Šibenik to bila grupa učenika iz različitih razreda, pa je sukladno tome edukacija održana na vanjskom prostoru (u Šibeniku je to čak bio i gradski park). Ponovno se pokazalo kako ova edukacija učenicima otvara novi svijet mogućnosti, uči ih alternativi nasilnom ponašanju i daje im kompetencije za cijeli život. Isto tako, oni se često pokažu kao stručnjaci u primjeni medijacije i postaju pravi vršnjački medijatori:ce. Sa svima njima nastavljaju raditi školske medijatorice – stručne suradnice – kako se početni elan ne bi izgubio i kako bi svoja znanja prenijeli i na druge učenike:ce.Konačno, u sustavu prevencije nasilja među djecom i mladima, i općenito njihovoj zaštiti i promicanju dobrobiti važni su i stručnjaci:kinje u području socijalne skrbi, pa smo i njihove kompetencije dodatno unaprjeđivali kroz Napredni program medijacije – nakon online edukacije u zimi, povoljnija epidemiološka situacija u proljeće nam je omogućila da se na doedukacijskim susretima vidimo i uživo. I njima, kao i učiteljima:cama, neprocjenjive su edukacije na kojima, osim unaprjeđenja kompetencija, mogu se i međusobno povezivati i razmjenjivati važno iskustvo, znanja i ideje u unaprjeđenju cijelog sustava prevencije i zaštite djece i mladih. Projekt je financijski podržalo Ministarstvo rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike.