Nakon godinu i pol dana intenzivnog rada na razvoju socijalno-emocionalnih kompetencija te razvoja otpornosti i promicanja mentalnog zdravlja u osnovnim i srednjim školama Sisačko-moslavačke županije, u sklopu projekta Škole podrške, na red je došla i tema nenasilne komunikacije, mirnog rješavanja sukoba te školske medijacije.
Grupa od 25 učiteljica, nastavnica, stručnih suradnica i ravnateljica okupila se u Učeničkom domu Novi Zagreb na dvodnevnom Osnovnom seminaru medijacije kroz koji su imale prilike saznati:
- što je školska medijacija,
- kako školska medijacija doprinosi kvalitetnijim i demokratskijim odnosima u školama,
- kako potaknuti učenike da sami rješavaju svoje sukobe,
- zašto su komunikacija i rješavanje sukoba važni u kontekstu dobrog mentalnog zdravlja
- kako sama filozofija medijacije te njeni važni elementi, a ponajviše aktivno slušanje i komunikacijske vještine, doprinose stvaranju pozitivne i podražavajuće školske klime.
Sudionice su imale prilike i vježbati sam proces medijacije, a voditeljice seminara Marina Brkić i Jelena Perak su s njima podijelile i druge važne koncepte boljeg razumijevanja ljudskog ponašanja te potreba koje definiraju i samu dinamiku sukoba, ali i njegovo pozitivno razrješenje.
Kroz evaluacijski obrazac sudionice su između ostaloga podijelile i koje će sve metode i sadržaje primjenjivati u svome radu:
Sve predstavljeno je relevantno i primjenjivo u svakodnevnim odgojno-obrazovnim situacijama, s djecom i kolegama.
Moći ću koristiti čitav postupak medijacije u individualnom radu.
Mislim da ću moći uspješno provoditi medijaciju uz malo vježbe.
Aktivno slušanje i sve što ono uključuje, posredovanje bez vrednovanja i suđenja, brojne informacije iz psihologije..
Primjena medijacije s učenicima u školi.
Neutralnosti, pokušati ne nametati mišljenja i stavove i patronizirati.
Seminar je održan u sklopu projekta „Škole podrške: učenje za otpornost, inkluziju i mentalno zdravlje u školama Sisačko-moslavačke županije“ u suradnji s Uredom UNICEF-a u Hrvatskoj.