Search
Close this search box.

„Mijenjajmo svijet medijacijom“ u Zagrebu, Popovači i Šibeniku

Podijeli

Usprkos nepovoljnoj epidemiološkoj situaciji, kroz projekt „Mijenjajmo svijet medijacijom“ uz suradnju i podršku partnerskih škola ispitali smo što učiteljice i učitelji, kao i učenici i učenice (u OŠ Petra Zrinskog, Zagreb; OŠ Zorke Sever, Popovača te Turističko-ugostiteljskoj školi, Šibenik) misle o sukobima, kako ih rješavaju te koje vještine koriste, a koje im nedostaju za stvaranje kvalitetnijih odnosa.

Iako se škole razlikuju po uzrastu učenika, kao i regionalnim, lokalnim specifičnostima, određeni problemi su prisutni u svima. Učenici/e su prepoznali da se vršnjački sukobi nerijetko događaju putem društvenih mreža, no i u svakodnevnoj, fizičkoj interakciji. Neuvažavanje različitosti mišljenja, nesporazumi, nedostatak empatije i strpljivosti, izazovi su s kojima se suočavaju. U svim školama prisutne su i predrasude i stereotipi te nerazumijevanje i neprihvaćanje drugačijih, odnosno učenici se nerijetko svrstavaju u skupine, koje se prema ostalima odnose s neuvažavanjem i nepoštovanjem. Rekli su nam kako bi kroz program vršnjačke medijacije voljeli naučiti tehnike samostalnog rješavanja sukoba, unaprijediti vještine kontrole i strpljivosti te kvalitetnije komunikacije. Učenje o medijaciji kao jedan od ciljeva našeg projekta odgovara na njihove potrebe te unaprjeđuje razvoj njihovih osobnih i socijalnih kompetencija.

Od učiteljica i učitelja smo dobili utisak kako smatraju da škola ima važnu ulogu u razrješenju vršnjačkih sukoba te nastoji poticati asertivnu komunikaciju i toleranciju. U određenoj mjeri im to polazi za rukom, ali prepoznaju da imaju dosta prostora za učiti i unaprjeđivati osobne i socijalne kompetencije. Uz to, ističu da žele naučiti učenice/ke djelotvornijim strategijama rješavanja problema te ojačati vlastite vještine suočavanja sa sukobima i preveniranja svih vrsta nasilja.

Tako iz perspektive učitelja, o ulozi odgojno-obrazovnih ustanova smatraju:

Kao odgojno-obrazovna ustanova pratimo naše učenike kroz duže vremensko razdoblje tijekom njihove najranjivije dobi gdje se nerijetko susreću s vršnjačkim problemima i sukobima. Smatramo da dodatnom edukacijom o vršnjačkoj medijaciji možemo pružiti učenicima adekvatan pogled na rješavanje sukoba… pružiti im nove vještine koje će usvojiti i primijeniti u daljnjem dijelu života.

Ono što oni zamjećuju o problemima među učenicima:

Učenici lako ulaze u sukobe, pritom ne pokušavajući naći rješenje problema. Sukob najčešće prelazi u verbalno još veći sukob i ljutnju, pa ponekad i nasilje.

Najveći problemi kod današnje djece i mladih su problemi i sukobi izazvani modernom tehnologijom, dostupnosti sadržaja, a posebice društvenim mrežama.

Među djecom i mladima uočavaju se problemi u komunikaciji (sukobljavanje, svađa, širenja tračeva i izrugivanja učenika jedni drugima, neasertivnost),

Ono što očekuju od projekta i od same školske medijacije:

Smatramo da bismo kroz medijaciju mogli postići kvalitetniji odnos s učenicima i kolegama, ali i u svakodnevnom privatnom životu te biti osposobljeniji za razgovore s roditeljima i učenicima, jači i djelotvorniji kao kolektiv.

Kroz buduće aktivnosti projekta koji podržava Ministarstvo rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike, djelovat ćemo upravo u tom smjeru, kroz edukaciju osnaživati učiteljice i učitelje uključenih škola da pružaju bolju podršku djeci i mladima u školskom okružju te da školski timovi istovremeno jačaju vlastite vještine i kreativnost u rješavanju sukoba. Isto tako, kroz radionice vršnjačke medijacije učenice i učenike podučavat ćemo važnim životnim vještinama komunikacije i rješavanja sukoba kako bismo ih pripremili i za ulogu vršnjačkih medijatora i medijatorica u školi.

Veselimo se daljnjim aktivnostima i zajedničkom učenju, a tijek projekta možete pratiti u budućim objavama u programu Medijacija.

Ova web stranica zahtijeva kolačiće kako bi pružila sve mogućnosti. Korištenjem ove web stranice vi se slažete s pravilima njihove uporabe.