Search
Close this search box.

Nije bitno koje si struke, nego kakav si čovjek

Podijeli

Gimnazija Bernardina Frankopana u Ogulinu sljedeće će godine proslaviti stotu godišnjicu postojanja, a od ove se školske godine obrazovanje u njoj provodi u pet usmjerenja: opća gimnazija, jezična gimnazija, hotelijersko-turistički tehničar, ekonomist i prodavač. U ovoj se školi izmjenjuju projekti kojima se učenicima neprestano nastoji ukazati na to da osim usvajanja nastavnog sadržaja jednaku pažnju moraju davati usvajanju socijalnih i građanskih kompetencija te osobnom rastu i razvoju.

Uz svakodnevne izazove koji prate rad u srednjim školama, dodatan izazov za djelatnike ove škole je na koji način 335 učenika iz 19 razrednih odjela i 5 usmjerenja ujediniti oko zajedničkih aktivnosti s ciljem smanjenja predrasuda učenika prema drugim učenicima iz različitih usmjerenja. Upravo se ovaj izazov pokazao kao ključan nakon istraživanja provedenog s učenicima 3. i 4. razreda metodom fokus-grupe početkom prošle školske godine.

Kao odgovor na rezultate istraživanja vrlo se brzo rodila ideja o projektu Svi za jednog, jedan za sve – projektu pod vodstvom profesora Branka Rumenovića i profesorice Manuele Mihaljević Sabljak – čiji je cilj da učenici ove škole budu podrška jedni drugima, da njihova različita usmjerenja ne budu izvor predrasuda, već želje za boljim upoznavanjem, suradnjom i prepoznavanjem onog što im je zajedničko i što im daje snagu da zajedno kreiraju bolju zajednicu u kojoj žive. U želji da potaknu učenike da osvijeste predrasude koje imaju jedni prema drugima, u školi su se počele nizati različite zajedničke aktivnosti.

Nije bilo potrebno mnogo vremena da važnost projekta prepoznaju i Grad Ogulin, Radio Ogulin te Općine Josipdol, Plaški i Tounj koji postaju partneri u projektu škole.

Učenici su obilježili drugi Europski tjedan vještina stečenih u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju koji se održao pod geslom: Otkrij svoje talente. Učitelje je posebno razveselila želja učenika da organizaciju većeg dijela aktivnosti preuzmu na sebe. Suradnjom učenika 3. c i 4. c razreda pripremljena je izrada radova vježbeničkih tvrtki, učenici i učitelji posjetili su tvrtku iz okruženja, vježbeničke tvrtke došle su u posjet školi, a na kraju su učenici uz pomoć učitelja napravili video isječak kojim su predstavili sve navedene aktivnosti. Posebnu važnost je imala radionica u kojoj su sudjelovali učenici prvih razreda svih usmjerenja: zadatak je bio prepoznavanje talenata, vještina, znanja potrebnih za svako od zanimanja u školi, tj. Što je sve potrebno za jednog dobrog prodavača, hotelijersko-turističkog tehničara, ekonomista, gimnazijalca. Ovom aktivnošću učenici su došli do zaključka kako su sva zanimanja važna i potrebna u zajednici te kako postoje vještine i znanja koje su zajedničke svima njima: komunikacijske vještine, rad na računalu, poznavanje stranih jezika, stručno znanje…

Drugi Europski tjedan vještina stečenih u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju

Za vrijeme trajanja projekta učenici su sudjelovali u nekoliko radionica FSO-a s ciljem promišljanja o vlastitom identitetu, ljepoti različitosti te mogućnosti pozitivnih promjena kroz svakodnevno djelovanje, ali i volonterske akcije.

Učenici su se angažirali i oko prikupljanja plastičnih čepova u sklopu akcije Plastičnim čepovima do skupljih lijekova čime pomažu Udrugu oboljelih od leukemije i limfoma Hrvatske, a brigu oko sakupljanja i transporta čepova preuzeo je 3. razred zanimanja prodavač.

U školi je prije božićnih praznika okićeno jedno posebno drvce – Božićno drvce promjena – koje su zajedničkim snagama okitili učenici zanimanja prodavač i ekonomist. Ovim su drvcem učenici poslali poruku potrebe za promjenom u međusobnom prihvaćanju svjesni da ona ovisi isključivo o njima samima.

 Božićno drvce promjena

Nakon nekoliko mjeseci zajedničkih aktivnosti među učenicima je provedeno istraživanje Stavovi učenika o razlikama između usmjerenja. Istraživanje su proveli učenici 3. c razreda zanimanja ekonomist u svibnju 2018. godine, a u istraživanju je sudjelovalo 279 učenika. Projektni tim, a i sami učenici, bili su zadovoljni odgovorima vezanim za prihvaćanje različitosti jer se pokazalo da su zajedničke aktivnosti različitih usmjerenja rezultirale boljim međusobnim prihvaćanjem. Učenici su bili samokritični u procjeni vlastitog volonterskog duha za koji su se mnogi od njih izjasnili da postoji mnogo prostora za napredak. O dobrobiti provedenih aktivnosti najbolje govori izjava jedne od učenica: Nije bitno koje si struke, nego kakav si čovjek.

Analiza istraživanja

 Učitelji koji neprestano traže prostor za daljni napredak i učenici koji su spremni na suradnju te svjesni potrebe za pozitivnim promjenama najbolji su poklon koji Gimnazija Bernardina Frankopana u Ogulinu za svoj stoti rođendan može dobiti.

Istražite i vi koje različitosti učenici primjećuju među sobom, koje mišljenje imaju o prepoznatim različitostima, što bi htjeli promijeniti u svojoj zajednici – stavovi učenika bi vas mogli iznenaditi. A zatim krenite u akciju – učenici su željni razgovora o ovoj temi, samo im treba mentor/ica uz čiju će pomoć pokrenuti promjenu.

+++

Učitelji i stručni suradnici iz 15 osnovnih i srednjih škola iz područja cijele Hrvatske, sudionici projekta „Pokreni promjenu, već 5 mjeseci ostvaruju aktivnosti s ciljem promicanja zajedništva i prihvaćanja različitosti. Podsjetimo, projekt „Pokreni promjenu – prihvaćanje razlika kroz interkulturalno obrazovanje i volontiranje“ ili skraćeno „Pokreni promjenu“ je europski projekt čiji je cilj prevencija radikalizacije u društvu te promocija demokratskih vrijednosti, osnovnih prava, interkulturalnog razumijevanja i aktivnog građanstva među mladima u četirima europskim zemljama (Hrvatska, Slovenija, Velika Britanija i Italija). Projektom se želi osnažiti učitelje, djecu, mlade te njihove roditelje u razumijevanju i prepoznavanju složenosti i izazova suvremenog društva, kao i jačati njihove osobne, socijalne i građanske kompetencije.

Ova web stranica zahtijeva kolačiće kako bi pružila sve mogućnosti. Korištenjem ove web stranice vi se slažete s pravilima njihove uporabe.