Search
Close this search box.

Niz razgovora o ulozi škola u izgradnji održive budućnosti

Podijeli

Forum za slobodu odgoja je u sklopu tematske mreže “Metar do bolje klime” izradio Smjernice za odgojno-obrazovni sustav u prilagodbi klimatskim promjenama i ublažavanju njihovih posljedica. Kako bi Smjernice bile što cjelovitije održano je niz savjetovanja, rasprava i radionica o tome kako odgojno-obrazovni sustav treba doprinositi izgradnji održivije budućnosti. Osim savjetovanja, rasprava i radionica koje su održane hibridno i uživo, održano je i virtualno savjetovanje.

U nastavku se nalaze kratki izvještaji s održanih rasprava i radionica.

GOOD konferencija

U sklopu konferencije GOOD inicijative „Hrvatska može bolje: Ima načina, kada ima volje” koja se održala 1. lipnja održan je i Sajam projekata vezanih za Građanski odgoj i obrazovanje. Na Sajmu projekata predstavljena je i tematska mreža “Metar do bolje klime” odnosno predstavljene su Smjernice za odgojno-obrazovni sustav u prilagodbi klimatskim promjenama i ublažavanju njihovih posljedica.

Sudionicima konferencije bile su predstavljene ključne preporuke odgojno-obrazovnom sustav i ustanovama kako bi dale svoj doprinos prilagodbi klimatskim promjenama osobito u segmentu razvoja kompetencija kod učenika za život u nepredvidljivom okruženju ekstremnim vremenskih prilika kao i načina da se ublaže njihove posljedice.

Županijsko stručno vijeće Istarske županije

Na poziv voditeljice Županijskog stručnog vijeća za građanski odgoj i obrazovanje Istarske županije, Smjernice koje su nastale u sklopu Tematske mreže “Metar do bolje klime” predstavljene su i na skupu Županijskog stručno vijeća koji se održao 24. lipnja u hibridnom obliku.

Konferencija “Forum za škole”

O Smjernicama za odgojno-obrazovni sustav u prilagodbi klimatskim promjenama i ublažavanju njihovih posljedica bilo je riječi i na konferenciji Foruma za slobodu odgoja “Forum za škole: učiti za promjene, učiti za budućnost”. Tijekom konferencije održana je radionica o Smjernicama te se sa sudionicima raspravljalo o tome što škole već rade i što bi trebale raditi kako bi odgovorile na izvanredno stanje uzrokovano klimatskim promjenama.

Sudionici su u raspravi istaknuli kako se dosta toga radi i kako je dosta toga napravljeno kada je u pitanju infrastruktura i njezina energetska učinkovitost. Ono što je naglašeno u raspravi je potreba da se razvijaju kompetencije koje će učenicima omogućiti da daju osobni doprinos prilagodbi klimatskim promjenama i ublažavanju posljedica klimatskih promjena.

Radionica u Rijeci

Posljednja radionica za ravnatelje i odgojno-obrazovne radnike održana je u Rijeci, u Osnovnoj školi-Scuola Elementare Dolac. Radionica je održana 4. srpnja, a prisutne ravnateljice i učiteljice iskazale su veliki interes za ovu temu izdvajajući načine kako njihove škole u ovom trenutku doprinose prilagodbi klimatskim promjenama s posebnim naglaskom na kurikulum i kurikulumska područja.

Naglašena je važnost transformativnog kurikuluma koji neće nastavljati prenositi budućim generacijama neodržive prakse koje štete klimi i okolišu već će mladim ljudima dati potrebne kompetencije koje će uvažavati živi svijet oko nas te koje će za posljedicu imati odluke koje su osjetljive na druge, na klimu i na okoliš.

Ova web stranica zahtijeva kolačiće kako bi pružila sve mogućnosti. Korištenjem ove web stranice vi se slažete s pravilima njihove uporabe.