Ovaj priručnik zapravo nije samo za obrazovne stručnjake i one koje rade u školama. Svaka odrasla osoba koja je zainteresirana za gradnju kvalitetnih odnosa s djecom i mladima ovaj će priručnik prepoznati kao koristan i inspirativan, pa pozivam roditelje, ujake, tetke, djedove i bake da ga pročitaju. Toliko toga imamo za naučiti.
Lana Jurko, Network of Education Policy Centers
U sustavu obrazovanja koji je posvećen djeci, upravo će djeca u mnogim istraživanjima reći da njihov glas nije bitan. Naročito marginalizirana djeca, djeca s teškoćama, djeca pripadnici manjina, „neuspješna“ djeca, djeca iz siromašnih obitelji, djeca s „nevidljivim“ ili „manje vidljivim“ problemima. Obično će reći lijepe stvari o svojim razredima, vršnjacima, učiteljima, razrednicima, svojoj školi. Ali kad dođe do toga smiju li, mogu li nešto reći, na nešto utjecati, odgovor je najčešće „ne“ ili pak „samo u trivijalnim stvarima“.
Priručnik kroz različite misli, teorije, citate te samo-reflektivne vježbe potiče na promjenu našeg ustaljenog načina razmišljanja o tome da kao odrasli u potpunosti kontroliramo školsko okružje, nudi prijedloge, primjere dobre prakse i vježbe za oslobađanje kontrole, tjeskobe i brige te početak vjerovanja u mudrost djece, nas samih i suradnju, a sve to kako bismo osigurali rast i razvoj, kako djece, tako i nas odraslih.
Integrirajući stručna razmišljanja psihoterapeutkinja, istraživača, razvojnih psihologinja, psihijatara, filozofkinja, povjesničara, zagovarateljica dječjih prava, politologa, rukovoditeljica, priručnik nam pokazuje kako možemo podržavati razvoj učenica i učenika da aktivno (su)djeluju u svijetu koji ih okružuje te otkriva kako je mjesto na kojem možemo započeti transformaciju društva zapravo u nama odraslima – učiteljima, odgojiteljicama, edukatorima.
Priručnik je dostupan na hrvatskom, engleskom, makedonskom i portugalskom.
Priručnik je nastao u sklopu trogodišnjega međunarodnog projekta „Pokreni promjenu!“ koji se provodi u partnerstvu s organizacijama i školama iz Hrvatske, Portugala, Sjeverne Makedonije i Belgije. Svrha je projekta osnažiti škole, učitelje i roditelje da podrže i uvaže glas učenika i učenica i njihovo aktivno sudjelovanje u životu škole i lokalne zajednice u trima zemljama. Više o aktivnostima projekta možete pratiti na mrežnoj stranici projekta www.startthechange.net