Forum za slobodu odgoja od rujan 2019. sudjeluje u projektu “ProFiLE: promocija financijske pismenosti u Europi“. Nositelj projekta je University of Gloucestershire iz Ujedinjene Kraljevine, a u projektu sudjeluju organizacije i škole iz Ujedinjene Kraljevine, Italije, Mađarske i Hrvatske. Uz Forum za slobodu odgoja, iz Hrvatske u projektu sudjeluje i Osnovna škola Marije Jurić Zagorke iz Vrbovca.
Projektni tim je u proteklih nešto više od dvije i pol godine razvijao nastavne materijale za učenike od 7 do 11 godina te ih je pilotirao u školama u iznimno izazovnom razdoblju globalne pandemije.
Unatoč svemu tome, projektni tim sa zadovoljstvom objavljuje niz nastavnih materijala koji su razvijeni tijekom provedbe projekta:
Prvi materijal koji se objavljuje nosi naziv „Strategije poučavanja financijske pismenosti: priručnik za uključivanje financijske pismenosti u različita odgojno-obrazovna okruženja“. Priručnik je namijenjen odgojno-obrazovnim radnicima i radnicama i svima koji žele poučavati financijsku pismenost u drugim obrazovnim okruženjima. Svi oni u priručniku mogu naći kompetencijski okvir i teme koji su pokriveni ovim priručnikom, te predložene tematske module. Priručnik također izlaže zapažanja učitelja i učiteljica koji su provodili nastavne pripreme kao i učenika i učenica koji su sudjelovali:e u pilotiranju nastavnih priprema. Na kraju priručnika predstavljen je i digitalni alat (aplikacija) i predloženi su načini korištenja aplikacije u nastavi.
Drugi nastavni materijal je u potpunosti vezan za prethodni i nosi naslov: „Strategije poučavanja financijske pismenosti: zbirka nastavnih priprema“. Kao što samo ime kaže, zbirka sadrži 56 nastavnih priprema raspoređenih po domenama i dobi s uputama i smjernicama za provedbu te radnim listićima.
Treći nastavni materijal nadopunjuje prethodna dva na način da omogućava učenicima da iskuse stvarne situacije i donose odluke vezano za financije. Digitalni alat (aplikacija) „ProFiLE Financial Literacy“ sadrži 11 scenarija na engleskom, talijanskom, hrvatskom i mađarskom jeziku. Scenariji su unaprijed definirani, te se učenicima, nakon uvođenja u kontekst scenarija, na zaslonu se pojavljuju pitanja ili izjave koje od učenika traže djelovanje. Kada učenik odgovori na pitanje ili odabere izjavu, postoji trenutna povratna informacija (točan ili netočan odgovor), a na kraju svakog scenarija pojavljuje se sažetak pitanja i točnih odgovora. Aplikaciju se može preuzeti s Apple Storea i s Google Playa, a uskoro će biti dostupna i desktop inačica za korištenje na digitalnim pločama.
Nadamo se kako će ovi nastavni materijali biti korisni učiteljima i učiteljicama kao dopuna postojećim i inspiracija za nove aktivnosti.
Osim na mrežnim stranicama Foruma za slobodu odgoja, materijali se mogu preuzeti i s mrežne stranice projekta gdje se nalaze inačice i na drugim jezicima.