Projekt „Kutija promjena“ završio je krajem siječnja, no 7 zagrebačkih škola (tri osnovne i četiri srednje) nastavile su vrijedno raditi na ostvarivanju rodne ravnopravnosti u svojim sredinama. Uz niz radionica s učenicima s ciljem podizanja svijesti o ovoj temi i s ciljem unaprjeđenja kompetencija u razumijevanju rodne ravnopravnosti, škole su osmislile i niz drugih školskih projekata i inicijativa – npr. istraživačke projekte o ženama u određenim znanstvenim područjima, umjetničke projekte s ciljem podizanja svijesti o (ne)ravnopravnosti, debate s učenicima o važnim pitanjima vezanim oz rodnu ravnopravnost, analizu i revidiranje školskih dokumenata i mrežnih stranica škola, te poučavanje drugih kolega kroz stručne aktive. U nastavku su opisane neke od aktivnosti uključenih škola.
„Žene u povijesti filozofije – tko su te filozofkinje?” školski je istraživački projekt i priprema izložbe X. gimnazije „Ivan Supek“ u kojoj su učenici:e pod mentorstvom nastavnika etike Srećka Djakovića pripremili izložbu povodom 11. 2. – Međunarodnog dana žena i djevojaka u znanosti.
„Ljubav ili…?“ – u sklopu radionica koje su vodile psihologinja škole Ana Bare i pedagoginja škole Helena Šikić učenici:ce OŠ Petra Zrinskog učili su o odnosima i nasilju u ljubavnim vezama, kako ga prepoznati, kako mu se oduprijeti te što mogu poduzeti u slučaju da su oni žrtve ili netko od njihovih bližnjih. Također, učenici su osvještavali svoje postupke u odnosima prema drugima te su poticani na ravnopravno ophođenje u ljubavnom odnosu.
U OŠ Nikole Tesle, od brojnih aktivnosti i radionica koje su provodile stručne suradnice Maša Matuško i Jelena Raguž izdvajamo onu o izboru srednje škole i profesionalni razvoj. Kroz radionicu su učenici:e osvještavali važnost jednake dostupnosti svih zanimanja muškarcima i ženama, nejednakost koja postoji na tržištu rada te su istraživali rodno netipične uloga, aktivnosti i područja.
„Žene na hrvatskim novčanicama“ projekt je analize i propitkivanje rodnih stereotipa te istraživanja aktivnosti o ženama koje su svojim doprinosom društvu zaslužile biti na hrvatskim novčanicama. Provodila ga je sa svojim učenicima učiteljica OŠ Ivana Meštrovića Perica Vulić Vočanec. Učenici 4. razreda su istraživali te izrađivali prezentacije i plakate. Također, učiteljica povijesti i geografije Petra Pajtak sa svojim je 6. razredom razgovarala o idealima ljepote u medijima i rodnim stereotipima ljepote.
U Tehničkoj školi Ruđera Boškovića učenik Sven Mrkonjić izradio je umjetnički projekt – foto seriju s ciljem: „približiti pojam rodne (ne)ravnopravnosti, ali i osjećaje nastalih iz toleriranja zastarjelih običaja i tradicija baziranih na segregaciji“. https://www.tsrb.hr/knjiznica/category/foto-projekti/ Također, stručne suradnice Marija Sučić Vojnović i Maja Medenjak te nastavnica engleskog i njemačkog jezika Maša Kohut s učenicima su kroz radionice osvještavale i raspravljale o nizu rodnih stereotipa i tradicionalnim rodnim ulogama.
U Školi za cestovni promet nastavnice etike Ivana Zelenika i Marija Piskulić s učenicima su obrađivale priču o umjetnici Valie Export i njezinom odricanju očevog i muževog prezimena što je bio poticaj i za učeničku debatu o običaju uzimanja muževog prezimena pri stupanju u brak. Učenici i učenice ove škole pripremali su se i za simuliranu sjednicu Hrvatskog sabora – nakon čitanja Zakona o suzbijanju diskriminacije, pisali su i obrazlagali prijedloge izmjena – npr. veće kazne za seksualno uznemiravanje, zabranu ignoriranja diskriminacije (obavezu svjedoka:inje da prijavi diskriminaciju) i uvođenje rodno neutralnih, uniseks zahoda, u javne i poslovne prostore i dr.
Projekt smo provodili uz financijsku podršku Grada Zagreba.