Smjernice za mentore i mentorske koordinatore izrađene su u sklopu dvogodišnjeg projekta „Učenjem do kvalitetnijeg mentorstva“ u okviru Programa za cjeloživotno učenje, potprogram Grundtvig. U projektu je sudjelovalo osam partnerskih organizacija iz Švicarske, Njemačke, Litve, Italije, Slovačke, Norveške i Hrvatske. Smjernice sadrže rezultate analiza postojećih programa mentorstva te predstavljaju alat koji može poslužiti svima koji žele razviti i implementirati mentorske programe unutar svojih lokalnih zajednica. Kroz poglavlja odgovara se na pitanja kako koncipirati i razviti mentorski program, što je sve potrebno imati na umu, koga sve treba obuhvatiti te koje su sve potencijalne prepreke. S obzirom na to da je svaki mentorski program obuhvaćao drugačiji profil mentora (studenti, nezaposleni, osobe starije životne dobi), kao i mentoriranih (nadarena djeca, migranti, pripadnici nacionalnih manjina), tako su i programi prilagođeni njihovim potrebama, postojećim znanjima i iskustvima. Na kraju Smjernica nalaze se sinopsisi svakog implementiranog programa.
Forum za slobodu odgoja je kroz mentorski program osnaživao sedam mladih nezaposlenih nastavnika i studenta društveno-humanističkih fakulteta te sedam darovitih učenika iz Osnovne škole Matka Laginje u jačanju vlastitih znanja, vještina, kompetencija i samopouzdanja.
Ovim putem želimo zahvaliti svima koji su sudjelovali i doprinijeli razvoju, implementaciji i predivnim rezultatima programa. To su prije svega mentori, učenici iz Osnovne škole Matka Laginje, njihovim roditeljima, pedagoginji škole Jeleni Bićanić, psihologinji Tanji Sever koja nas je uputila u svijet darovitih te trenerici i supervizorici Gordani Šimunković koja je vodila naše mentore kroz proces samootkrivanja.
Nadamo se da će Smjernice, koje su napisane na engleskom jeziku poslužiti kao dobar alat za razvoj mentorskih programa u raznim organizacijama.