UNESCO-ov Global Education Monitoring, Mreža centara za obrazovne politike te Europska agencija za posebne potrebe i uključivo obrazovanje su radili na stvaranju ovog izvješća. Ono je ujedno i regionalno komplementarno Izvješću o globalnom nadzoru obrazovanja (Global Education Monitoring Report) iz 2020.godine te istražuje zajedničke prepreke i izazove za uključivo obrazovanje u navedenim geografskim područjima, kao i utjecaj pojačanih rizika poput pandemije COVID-19.
Izvješće ocjenjuje napredak prema Cilju održivog razvoja 4 (SDG 4) u obrazovanju i njegovih deset ciljeva uz druge povezane ciljeve u programu SDG. Stavlja poseban naglasak na uključenost u obrazovanje, skrećući pažnju na one koji su zbog porijekla ili sposobnosti isključeni iz istog. Nepristrana kvaliteta obrazovanja je ono čemu se teži, pa nas tako SDG 4 podsjeća kako imamo moralni imperativ da osiguramo svakom djetetu pravo na odgovarajuće visokokvalitetno obrazovanje.
U izvješću pronalazimo konkretne primjere politika upravljanja izazovima iz raznih zemalja, no uz to i raznoliku paletu (ne)razumijevanja riječi inkluzija, nedostatka podrške učiteljima:cama, nedostatak podataka o onima isključenih iz obrazovanja, nepremjerene infrastrukture, postojanje paralelnih sustava i posebnih škola, nedostatak političke volje i podrške zajednice, neusmjereno financiranje, nekoordinirano upravljanje te mnoštvo nedosljednih zakona i politika koje se ne provode.
Analizu i pripremu izvješća za Hrvatsku uređivala je i Forumova izvršna direktorica Eli Pijaca Plavšić, a ključne nalaze zakona i politika, obrazovno-odgojnih nacionalnih kurikuluma, stanja u školskom sustavu te utjecaja na zajednicu, roditelje i učenike:ce, možete detaljnije pročitati ovdje.
U izvješću se nalaze profili 30 zemalja, a cijeli izvještaj možete preuzeti putem ove poveznice.