U sklopu projekta EUNITE (EU Citizens Unite and Promote the European Project), 15. i 16. veljače održali smo radionicu pod nazivom „Laboratorij građanske participacije“ kako bismo potaknuli izlazak mladih na nadolazeće izbore za Europski parlament, ali i informirali građane o politikama koje provodi Europska unija. Radionicu smo održali virtualno i u njoj su sudjelovali građanke i građani iz Hrvatske, Italije, Francuske, Belgije i Grčke. Teme koje su bile obrađene na ovoj radionici su izbori za Europski parlament, građansko sudjelovanje i aktivizam, održivi razvoj, a bilo je i riječi o suvremenim izazovima s kojima se suočava demokracija.
Prvog dana, Laila Wold iz Europskog parlamenta govorila je o nadolazećim izborima i što Europski parlament sve radi kako bi što više građana sudjelovalo na izborima. Potom su uslijedile interaktivne aktivnosti sa sudionicima i sudionicama raspoređenima u skupine prema državi iz koje dolaze. Tijekom aktivnosti sudionici:ce su raspravili:e i odabrali temu koju smatraju važnom za budućnost Europske unije. Hrvatska grupa odabrala je temu građanske participacije s naglaskom na participaciju mladih.
Dino Babić, direktor “European Academy for Education and Social Research”, govorio je drugog dana radionice, te se usredotočio se na aktivno sudjelovanje u građanskom životu, bilo individualno, bilo u sklopu organizacije. Sudionici:ce su nakon njegovog izlaganja nastavili s radom u skupinama te su kroz raspravu i dijalog razradili problematiku participacije mladih i ponudili neka rješenja koja su potom predstavljena svim sudionicima. Ističemo jednu od preporuka hrvatske grupe:
Obrazovni sektor može biti medij dubljeg razumijevanja demokratskih procesa i vrijednosti podučavajući mlade širokom spektru tema počevši od učenja i poštivanja pravila grupe u predškolskom obrazovanju, a zatim postepenog učenja sve složenijih oblika društvenih pravila u svakodnevnom životu (primjerice, učenje o Statutu škole u osnovnoj školi i o određenim zakonima u srednjoj školi). Općenito, razvoj i učenje o demokratskim vrijednostima i aktivnom sudjelovanju mora doći ranije u obrazovanje i proširiti se izvan formalnog obrazovanja, tretirajući vještine aktivnog građanstva kao horizontalne vještine koje bi trebale biti dostupne svima. Ovdje neformalno obrazovanje može imati značajnu ulogu.
Na kraju edukacije provedena je i evaluacija radionice.
Ovim putem želimo zahvaliti svim sudionicima i sudionicama na njihovom interesu i sudjelovanju!

Sufinancirano sredstvima Europske unije. Izneseni stavovi i mišljenja su stavovi i mišljenja autora i ne moraju se podudarati sa stavovima i mišljenjima Europske unije ili Europske izvršne agencije za obrazovanje i kulturu (EACEA). Europska unija niti EACEA ne mogu se smatrati odgovornima za njih.