Search
Close this search box.

Održan međunarodni skup eksperata i donositelja odluka: „Politike i prakse za glas učenika u obrazovnom sustavu”

Podijeli

Na temelju provedenih istraživanja u Hrvatskoj i diljem svijeta danas znamo da je COVID-19 pandemija imala između ostalog iznimno nepovoljan utjecaj na mentalno zdravlje, dobrobit i obrazovanje djece i mladih. Istovremeno, djeca i mladi su nikako ili nedovoljno uključeni u bilo kakve procese odlučivanja o njihovom životu i obrazovanju, što svjetski autoriteti u području prava djece ističu kao ozbiljan problem.

Imajući u vidu ove nepovoljne utjecaje pandemije na uključivanje učenika u donošenje odluka, partnerske organizacije su u sklopu projektu „Pokreni promjenu“ održali online međunarodni skup eksperata i donositelja odluka pod nazivom „Politike i prakse za glas učenika u obrazovnom sustavu”. Glavni cilj skupa je bio istražiti dobre prakse te izazove za ostvarivanje aktivnije uloge učenika i jačanjem njihovog glasa u obrazovnom sektoru i vremenima trenutne krize koja se osjeća u svim zemljama.

Skup su moderirale gđa Lana Jurko, Mreža centara za obrazovne politike, Hrvatska te gđa Mialy Dermish, SIRIUS. Belgija, a sudjelovalo je preko 60 učitelja, ravnatelja, donositelja odluka kao i predstavnika nevladinih organizacija u području obrazovanja iz Hrvatske, Portugala i Sjeverne Makedonije kao i zanimljivi izlagači iz Belgije i Srbije. Uz stručno moderiranje, sudionici su istraživali i nudili odgovore na pitanje toga kako otvoriti prostor za glas i utjecaj učenika na ono što ih se tiče u obrazovnom sustavu.

Jedna od vodećih stručnjakinja u području glasa djece i mladih, dr.sc Jelena Vranješević (Sveučilište u Beogradu, Filozofski fakultet, Srbija), je upoznala  sudionike s teorijskom pozadinom teme važnosti glasa učenika. Stručnjakinje iz partnerskih organizacija, Iva Perković (NEPC, Hrvatska) i Alejandra Piot (SIRIUS, Belgija) su predstavili podatke u vezi s postojećim politikama u odnosu na aktivno sudjelovanje učenika u zemljama koje provode projekt „Pokreni promjenu“, kao i primjere dobre prakse u zemljama s visokim učešćem učenika u školskim praksama (Nizozemska i Estonija).

Završno izlaganje je održao dr.sc. Marko Kovačić iz Instituta za društvena istraživanja Zagreb, Hrvatska, koji je predstavio završno izvješće o provedenom istraživanju „Glas učenika kao znak kvalitetne škole – zapažanja učenika odabranih škola u Portugalu, Sjevernoj Makedoniji i Hrvatskoj o aktivnom sudjelovanju, odnosima i nastavi tijekom krize COVID-19“ te je zajedno sa su-autorom istraživanja dr.sc. Nikolom Baketom pokrenuo raspravu te razmjenu iskustava u praksi među sudionicima.

Glavni zaključak događaja je da postoji nedostatak svijesti o važnosti sudjelovanja učenika kako na nacionalnoj tako i na školskoj razini. Međutim, potreba učenika da budu uključeni u donošenje odluka, posebno na školskoj razini, prepoznata je kao važan korak u kojem učenici mogu iz prve ruke doživjeti demokratsko sudjelovanje, dati najveći doprinos i njihovo sudjelovanje može imati najjači utjecaj koji je izuzetno važan i koristan za škole, ali i za društvo općenito.

Iznimno važno nam je bilo sudjelovanje predstavnika iz Hrvatske, učitelja iz pet hrvatskih škola koje sudjeluju u projektu, ali i predstavnika iz Ministarstva obrazovanja, Agencije za odgoj i obrazovanje, Udruženja srednjoškolskih ravnatelja te stručnjaka iz drugih organizacija koje se bave glasom mladih, poput UNICEF-a, Društva „Naša djeca“ i Mreže mladih Hrvatske. Sudionici iz Hrvatske će biti ponovno okupljeni kako bi radili na jačanju glasa učenika u daljnjim aktivnostima projekta.

Ova web stranica zahtijeva kolačiće kako bi pružila sve mogućnosti. Korištenjem ove web stranice vi se slažete s pravilima njihove uporabe.