Od 23. do 25. lipnja 2021. u Crikvenici smo održali treći modul druge Akademiju za ravnatelje:ice. Trinaest ravnatelja sudjelovalo je uživo dok je njih devetero sudjelovalo virtualno. Tema modula bila je uključiva školska kultura.
Modul smo započeli virtualnim predavanjem Lane Jurko, izvršne direktorice Network of Education Policy Centers (NEPC), koja je općenito govorila o inkluziji, inkluzivnoj školskoj kulturi, njezinim ključnim sastavnicama te teorijskim okvirima.
Drugi dan je započeo predavanjem Ane Mlekuž s Pedagoškog instituta iz Ljubljane koja je predstavila prve rezultate istraživanja o inkluzivnosti škola koje sudjeluju u ovom programu stručnog usavršavanja. Istraživanje je zahvatilo četiri područja: demokratsko upravljanje školom, suradnju s dionicima, inkluzivne školske politike i svijest o izazovima s kojima se škola suočava. Osim pregleda rezultata na razini svih škola koje sudjeluju, ravnatelji su dobili i rezultate za svoje škole, a voditeljica ih je uputila kako „čitati“ rezultate te kako na temelju rezultata istraživanja pristupit razvoju školskih inkluzivnih politika.
Potom je održana radionica u kojoj su polaznici raspravljali o glavnim izazovima s kojima se susreću škole, a koji su identificirani istraživanjem. Ravnatelji su u malim skupinama predlagali kratkoročne i dugoročne mjere s kojima se može odgovoriti na navedene izazove s ciljem stvaranja uključivog školskog okruženja.
Ostatak prvog dana, Eli Pijaca Plavšić je govorila o primjerima dobre prakse uključive školske kulture, a polaznici su razgovarali i razmijenili svoja iskustva osnaživanja i uključivanja učenika, promoviranja različitosti u svojim ustanovama te stvaranju sigurnog prostora u školi za sve različitosti. Na kraju je Mario Bajkuša govorio o strategijama stvaranja sigurne i uključive školske kulture za LGBTQ+ učenike.
Modul smo završili s temom rodne ravnopravnosti u školama kroz radionice koju su vodile Višnje Pavlović i Maje Šarić gdje su su predstavile Forumovu publikaciju „Smjernice za ostvarenje rodne ravnopravnosti u školama“. Tijekom radionice,ravnatelji:ce su imali priliku analizirati koliko su njihove škole rodno osjetljive kada je u pitanju upravljanje školom, kurikulum i drugi aspekti života škole.
Na kraju su polaznici u pisanoj anonimnoj evaluaciji modul ocijenili s prosječnom ocjenom 4,8. Također, polaznici:e su izdvojili sljedeće segmente modula kao vrlo pozitivne: „Realni pristup. Važnost tema modula. Primjenjivost u svojoj školi.“; „Tema [uključivost] koja postaje sve aktualnija. Mogućnost dati svoje mišljenje, bez da se netko ljuti. Radna atmosfera.“; „Razgovori i razmjena iskustava, primjeri dobre prakse, informacije koje mogu primijeniti u svojoj školi.“; „Razmjena iskustava, upoznavanje novih ljudi, pristupačnost voditelja.“; „Suradnja u radionicama, razmjena mišljenja, konkretni primjeri i situacije u raznim školama.“.