U sklopu projekta “Učimo ih za njihovu budućnost” od 18. do 20. siječnja održan je prvi modul III. akademije za ravnatelje:ice. Naime, zbog utjecaja pandemija na provedbu projekta napravljene su određene preinake u projektu te su osigurana sredstva za održavanje novog ciklusa ovog programa stručnog usavršavanja.
Akademija je okupila 17 ravnatelja:ica osnovnih škola Krapinsko-zagorske županije, Istarske županije, Grada Rijeke i Grada Siska. Akademiju pohađa nekoliko kolega:ica koji su u prvoj godini mandata, a kolega:ica s najduljim stažom ima skupljenih 17 godina na mjestu ravnatelja:ice. Svi zajedno se brinu za 5383 učenika:ice i rade s 725 odgojno-obrazovna:e radnika:ice. Najmanja škola ima 39 učenika i 20 učitelja:ica, a najveća 577 učenika:ica i 70 učitelja:ica.
![](https://fso.hr/wp-content/uploads/2021/01/2021-AZR03-M01-01-1024x768.jpg)
Prvi modul ove Akademije održan je u virtualnom okruženju za što smo u sklopu projekta osigurali novu opremu za video-konferenciju što će biti temelj naših budućih virtualnih aktivnosti. Kako smo i dalje u privremenom uredu, prijenos svih sesija prvog modula Akademije bio je iz prostora Hrvatske udruga za odnose s javnošću na čemu im iskreno zahvaljujemo.
Kao i u slučaju drugih naših programa i ovaj je započeo predstavljanjem projekta “Učimo ih za njihovu budućnost”, programa Akademije i voditelja:ica koji:e će sudjelovati u programu. Potom su polaznici:e imali:e priliku predstaviti sebe i svoju školu.
![](https://fso.hr/wp-content/uploads/2021/01/20201-AZR03-M01-02-1024x768.jpg)
Uvodno predavanje je održala Suzana Hitrec, ravnateljica Upravne škole u Zagrebu i predsjednica Udruge hrvatskih srednjoškolskih ravnatelja. Ona je zajedno s polaznicima:ama pokušala dati odgovor na pitanje koji su to dodatni prostori rada ravnatelja:ice u sklopu postojećeg zakonskog okvira, odnosno gdje ravnatelj:ica može pokazati svoje liderske kompetencije. Tema je izazvala nekoliko reakcija od strane polaznika:ica koji:e su iznijeli svoja iskustva i dobre prakse koje su provodili ili provode.
![](https://fso.hr/wp-content/uploads/2021/01/20201-AZR03-M01-03-1024x768.jpg)
Drugi dan prvog modula bio je posvećen temi “Koliko je dobra moja škola?”, a vodio ju je prof. dr. sc. Petar Beznović. Profesor Beznović je polaznicima:ama predstavio neka od područja rada odgojno-obrazovne ustanove u kojima se može provoditi vrednovanje, te je poticao raspravu o pokazateljima kvalitete rada odgojno-obrazovnih ustanova, te dokazima o postignutim pokazateljima. Profesor je takođe ponudio polaznicima:ama provođenje kratkog upitnika za vrednovanje jednog od aspekata upravljanja odgojno-obrazovnom ustanovom.
Treći dan bio je posvećen jednom od strateških dokumenata svake škole – razvojnom planu škole. Radionice je vodila Eli Pijaca Plavšić, a polaznici:e su imali:e priliku naučiti ili obnoviti svoje znanje o razvoju i važnosti postojanja jasne misije i vizije škole, o identificiranju vrijednosti koje škola živi kao i o svim ostalim segmentima razvojnog plana i koracima u njegovoj izradi.
Polaznici:e su ovaj prvi modul ocijenili s prosječnom ocjenom 5,0, a kao vrijedne strane modula istaknuli:e su dijeljenje iskustava, konkretne savjete, navođenje na pronalaženje rješenja, stručnost edukatora i sl. Neki:e su istaknuli:e sljedeće:
Predavači su prošli kroz veliki broj važnih tema na zanimljiv i koristan način. Navode se primjeri koji plastično prikazuju primjenu teorije. Predavači aktivno uključuju sudionike.
Drugi modul Akademije održat će se krajem veljače.
![](https://fso.hr/wp-content/uploads/2021/01/Financiranje-2019-Swiss.png)