Sredinom mjeseca listopada održane su dvije inicijalne edukacije za odgojno-obrazovne radnike:ce u okviru projekta “Škole podrške: učenje za otpornost, inkluziju i mentalno zdravlje“ u suradnji s Uredom UNICEF-a za Hrvatsku.
Uz sad već kontinuiranu provedbu na području Sisačko-moslavačke županije, ove godine projekt se provodi i na području Međimurske te Virovitičko-podravske županije s daljnjim ciljem osnaživanja škola, učitelja:ica i učenika:ca za razvoj otpornosti, inkluzivnosti i podrške mentalnom zdravlju.
Prva dvodnevna edukacija provedena je u Čakovcu 17. i 18. listopada u Hotelu Park. Na edukaciji je sudjelovalo 27 odgojno-obrazovnih radnika:ca. Druga dvodnevna edukacija održana je 24. i 25. listopada u PISAK – Poduzetničkom inkubatoru u Sisku a okupila je 38 odgojno-obrazovnih radnika:ca.
Edukacije su imale za cilj osnažiti odgojno-obrazovne radnike:ce za suočavanje s poteškoćama mentalnog zdravlja djece i mladih te za poučavanje socio-emocionalnih vještina i otpornosti.
Voditeljice edukacije Marija Roth Jelisavčić iz X. gimnazije Ivan Supek te Jelena Perak i Ana Munivrana iz Foruma za slobodu odgoja podijelile su s polaznicama i polaznicima niz spoznaja, ideja i metoda u područjima:
- poučavanja osobnog i socijalnog razvoja,
- podržavanja zdravog psihološkog razvoja djece i mladih,
- razvoja emocionalne pismenosti, otpornosti i suočavanja sa stresom
- jačanja vještina rješavanja problema i sukoba te
- izgradnje zdravih odnosa.
Edukacijama su se pridružile Ivana Ćosić i Leonarda Kusić iz Ureda UNICEF-a za Hrvatsku te Alma Rovis Brandić i Olgica Martinis iz Agencije za odgoj i obrazovanje.
Sudjelovanjem na inicijalnoj edukaciji razvijaju se dodatna, nova znanja i vještine o tome kako poučavati osobni i socijalni razvoj, kako podržati zdrav psihološki razvoj djece i mladih, kako povećati njihovu emocionalnu pismenost, otpornost i suočavanje sa izazovima. Dodatno razvijaju se i vještine rješavanja problema i sukoba te izgradnje zdravih odnosa.
Povratne informacije na edukacije pokazuju kako je ova tema i više nego potrebna unutar odgojno-obrazovnog sustava te koliko je potrebna podrška samih nastavnika:ca za bolje razumijevanje, jačanje njihovih kompetencija i znanja kao i osnaživanja u području razvoja socio-emocionalnih kompetencija djece i mladih:
Predavanja i radionice su dobro osmišljene, pauze su dobro uklopljene. Sve pohvale predavačicama koje su izuzetno srdačne i stručne! Atmosfera je bila vrlo opuštena. Ovo je jedan od rijetkih seminara na kojima nisam osjećala napetost za vrijeme radionica. Uglavnom, moja iščekivanja su nadmašena i puna sam informacija i ideja koje ću što prije primjeniti u svom radu. Hvala na prekrasnom druženju!
Edukacija je bila odlična, nakon nje osjećam se osnaženom i motiviranom za provođenje radionica unatoč teškim uvjetima u kojima radim, s velikim brojem djece koja žive u rizičnom okruženju.
Iznimno ugodna i korisna edukacija. Voditeljice su svojom karizmom i stručnošću doprinijele da ova edukacija bude na vrlo visokom nivou.
Željela bih izdvojiti jedan detalj koji me je kao učiteljicu, koja je uvijek vremenski i zvonom ograničena, jako razveselio, a to je onaj ležerni početak prvi dan bez požurivanja. Dali ste nam pola sata vremena samo za nas. Nama učiteljima to jako puno znači.
Sudionici:ce su dobili stručne resurse i materijale razvijene u sklopu projekta namijenjene provedbi radionica s učenicima u osnovnim i srednjim školama te letak za roditelje:
Nama iz Foruma za slobodu odgoja je bilo drago upoznati se i povezati sa svim sudionicama i sudionicima, a i sresti neka poznata lica iz prijašnjih godina projekta. Kako nam je bilo, možete pogledati u fotogaleriji!
Čakovec
Sisak