Nakon što je zbog proglašenja epidemije u ožujku prekinut program Akademije za ravnatelje/ice, u Tuheljskim Toplicama su od 6. do 8. srpnja održani treći i četvrti moduli.
Susret ravnatelja i ravnateljica započeo je posjetom Osnovnoj školi Lijepa naša u Tuhlju. S radom i posebnostima škole, polaznice i polaznike Akademije upoznala je ravnateljica škole Snježana Romić koja je istaknula i najvažnije događaje iz povijesti škole te recente tendencije u radu škole.
Potom je polaznice i polaznike pozdravila mr.sc. Jasna Petek, zamjenica župana Krapinsko-zagorske županije koja je i partner na projektu „Učimo ih za njihovu budućnost“. Svim polaznicima je poželjela dobrodošlicu u Krapinsko-zagorsku županiju te uspješan rad tijekom Akademije.
Radni dio Akademije započeo je sesijama koje su imale za cilj osvrnuti se na proteklo razdoblje u kontekstu upravljanja školom, identificirati zajedničke izazove u upravljanju školom, te međusobno dijeliti naučene lekcije. Tijekom ovih sesija, ravnateljice i ravnatelji su vrlo otvoreno razgovarali o svim aspektima upravljanja školom u izvanrednim okolnostima, te spremno slušali kolegice i kolege koji su s polaznicima podijelili svoja iskustva.
Drugog dan Akademije započeo je s radionicom koja je pažnju usmjerila na školsku godinu koja dolazi. Eli Pijaca Plavšić je za tu priliku pripremila pregled glavnih preporuka za povratak u školu koje su izdali relevantne međunarodne institucije i stručnjaci. Poseban naglasak je bio na detaljnoj pripremi za novu školsku godinu te sve opcije koje postoje kada je u pitanju provedba nastave, a koje će se temeljiti na prioritetima: zaštiti fizičkog i mentalnog zdravlja i osiguranja nastavka učenja za sve učenike. Ravnateljice i ravnatelji su posebno potaknuti da se pripreme za novu školsku godinu tako da razviju detaljan plan aktivnosti dva tjedna prije početka nastave, u prvom tjednu i u prvom mjesecu nastave.
Druga tema drugog dana Akademije bila je upravljanje ljudskim potencijalima u odgojno-obrazovnom sustavu. Ana Munivrana je s polaznicima obradila nekoliko vrlo bitnih tema za upravljanje ljudskim potencijalima. Tako se na početku naglasak stavio na analizi školskog tima, potom je dan pregled praktičnih alata upravljanja ljudskim potencijalima, a na kraju je bilo riječi o planiranju vlastitih ciljeva vezanih za upravljanje ljudskim potencijalima za sljedeću školsku godinu.
Treći dan Akademije usredotočio se isto tako na dvije teme.
Prva tema bila je upravljanje projektima, a cilj je bio uokviriti ono što polaznice i polaznici već znaju o upravljanju projektima te raspraviti neke od glavnih sastavnica upravljanja projekta. Tako su polaznici upoznati s logičkom matricom kao praktičnim alatom za planiranje i predstavljanje projektima. Potom se razgovaralo o tome što sve može utjecati na projekt te je istaknuta važnost predviđanja rizika i planiranja odgovarajućeg odgovora ako ti rizici počnu utjecati na projekt. Na kraju je provedena rasprava o školama kao partnerima na projektima koje provode organizacije civilnog društva te je predstavljeno iskustvo i dobre prakse Foruma za slobodu odgoja kada je u pitanju sudjelovanje škola na projektima.
Druga tema odnosila se na vidljivost škole, a razgovaralo se o školskim mrežnim stranicama te načinima kako najbolje iskoristiti postojeće mrežne stranice škole da bi se bolje predstavio rad i aktivnosti škole. Tijekom radionice dani su konkretni prijedlozi za poboljšanje školskih mrežnih stranica te prijedlog njihove organizacije. Potom je Domagoj Morić s polaznicima razgovarao o prisutnosti školskih ustanova na društvenim medijima, osobito na Facebooku, te je polaznike upoznao s pravilima ove društvene mreže, dobrim primjerima upravljanja profilom na društvenim mrežama, te je potaknuo škole da razmisle o prisutnosti na društvenim mrežama. U slučaju ako se škole odluče na tako nešto potrebno je strateško promišljanje prisutnosti, sustavno vođenje i upravljanje tom prisutnošću te kvalitetno predstavljanje programa, projekata i aktivnosti škole.
S temom vidljivosti završeni su treći i četvrti modul, te je najavljeno održavanje petog i posljednjeg modula krajem kolovoza.
Projekt „Učimo ih za njihovu budućnost: podrška i osnaživanje učitelja_ica i ravnatelja_ica u izgradnji održive i demokratske škole“ s provedbom je započeo u ožujku 2019. godine, a provodi ga Forum za slobodu odgoja s partnerima uz potporu Švicarsko-hrvatskog programa suradnje i Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske. Cilj projekta je doprinos održivom razvoju lokalnih zajednica i poboljšanju kvalitete života kroz razmjenu znanja i iskustava. Projekt želi izgraditi kapacitete i kompetencije nastavnika i ravnatelja kako bi se oblikovala demokratska škola kao mjesto izgradnje održive i demokratske lokalne zajednice. Više detalja o projektu možete pronaći na sljedećoj poveznici https://fso.hr/projects/ucimo-ih-za-njihovu-buducnost/
Program sufinancira Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske. Stajališta izražena u ovom članku isključiva su odgovornost Foruma za slobodu odgoja i ne odražavaju nužno stajalište Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske.