Jučer smo u X. gimnaziji „Ivan Supek“ u Zagrebu održali okrugli stol „Mladi mladima o važnosti aktivnog sudjelovanja u školi i lokalnoj zajednici“ koji je okupio velik broj učenika, sudionika projekata „I ja znam, i mene se pita: program osnaživanja učenika za aktivniju participaciju u školi i lokalnoj zajednici“ te „Mala škola poduzetnosti: priprema za let u poduzetan svijet!“, te ostalih učenika i učitelja koji su prepoznali važnost ove teme. Riječ je o dva projekta koje Forum proteklih godinu dana provodi uz financijsku podršku Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku, a ovim smo okruglim stolom htjeli umrežiti učenike strukovnih škola – partnera u projektu – kako bi izmijenili ideje, iskustva te jedni druge ohrabrili na daljnju aktivnost u školama i lokalnim zajednicama.
Često mlade ne pitamo što oni žele, koje probleme oni uočavaju, koje su teme njima važne, već govorimo o njima i u njihovo ime. Ovim se projektima htjelo ukazati na važnost davanja „glasa“ mladima koji su nam i jučer potvrdili da itekako imaju što za reći.
U sklopu projekta „I ja znam, i mene se pita“ učenici i učenice iz Srednje škole Dugo Selo predstavili su nam svoje projekte u koje su uložili mnogo vremena, truda i kreativnosti: projekt „Frizerski ormarići“, projekt „Školski identitet“ te projekt „Škola – drugi dom“ (više o projektima potražite na mrežnoj stranici škole: http://www.ss-dugo-selo.skole.hr). Učenici i učenice iz Hotelijersko-turističke škole u Zagrebu izdvojili su vršnjačko nasilje kao goruću temu kojoj se žele više posvetiti tijekom i nakon ovog projekta, te su nas ugodno iznenadili izradom interaktivnog plakata koji možete pogledati na sljedećoj poveznici: https://www.thinglink.com/scene/1242899465421979651).
U sklopu projekta „Mala škola poduzetnosti: priprema za let u poduzetan svijet!“ učenici i učenice iz Komercijalne i trgovačke škole Bjelovar, Tehničke škole Daruvar i Ekonomske i turističke škole Daruvar proteklih su godinu dana sudjelovali u pet modula na kojima su stjecali razna znanja i vještine iz područja (samo)zapošljavanja, tržišta rada, (socijalnog) poduzetništva, pokretanja vlastitog posla, razvoja ideja do projekta te aktivizma. Učenici su nakon svakog od modula održavali radionice oko čega su se uistinu potrudili kako bi svojim vršnjacima prenijeli barem dio onog što su oni dobili na edukacijama.
Svi su se učenici jučer složili kako sudjelovanjem u projektima imali priliku učiti o temama koje često nažalost nisu dijelom svakodnevnog školskog sadržaja, a više su im no potrebne kako bi bolje razumjeli sebe i druge, svijet koji ih okružuje, otkrivali svoje potencijale te važnost vlastitog angažmana u školi i lokalnoj zajednici:
- Naučili smo kako raditi u timu za što često nemamo priliku.
- Bolje smo se upoznali i sprijateljili s drugim učenicima, iz drugih usmjerenja ili razreda, s kojima se inače nikad ne družimo.
- Naučio sam pisati životopis te smo vježbali kako se pripremiti za intervju za posao, to nigdje nismo učili do sad, a važno je.
- U našem smo projektu razmišljali kako školu u kojoj provodimo mnogo vremena učiniti toplijom – kao domom – i za nas, i za učitelje.
- U ove se edukacije mogao uključiti samo dio učenika zbog čega nam je žao, ove edukacije bi trebale biti za sve učenike!
Zahvaljujemo svim učenicima/cama, njihovim mentorima/cama te ravnateljicama što su pomogli realizaciji ovih projekata, gdje nisu samo mladi imali priliku naučiti nešto novo, nego smo i mi „odrasli“ opet dobili potvrdu kako mladi znaju što im je potrebno, kako imaju mnogo toga za pokazati i reći, samo im treba pružiti prilike i podršku za to.