Planirati projekte kojima učitelji podržavaju glas učenika te promišljaju na koji način škola dugoročno i održivo može osigurati njihovu aktivnu participaciju, i to u neizvjesno vrijeme tijekom koronakrize, zaista je hvalevrijedno nastojanje.
Upravo to radi pet škola u trogodišnjem međunarodnom projektu „Pokreni promjenu!“ kojemu je Forum za slobodu odgoja nositelj. Četvrti dan edukacijskog programa za projektne timove uključenih škola održan 3. ožujka u Zagrebu i bio je posvećen učenju o motivaciji i ključnim dijelovima planiranja i provedbe školskog projekta, s posebnim naglaskom na preporuke iz prakse kako prevladavati izazove koje školama donosi koronakriza.
Sudionice edukacije bile su sretne što su ponovno zajedno, nakon pauze koju nam je donijela nepovoljna epidemiološka situacija posljednjih nekoliko mjeseci. Od posljednjeg susreta mnogo toga se dogodilo pa su imale priliku u grupi i s trenericama podijeliti novosti o svojem radu i izazovima s kojima se trenutno susreću. Govore o zamoru i tjeskobi koje primjećuju, i učenika i nastavnika, te o promjenjivoj motivaciji za sam nastavni proces, ali i za sudjelovanje u školskim projektima koji su „osuđeni“ na provedbu u oskudnim uvjetima s obzirom na donedavnu online nastavu, kašnjenje u usvajanju propisanog nastavnog gradiva, te važeće epidemiološke mjere. Ipak, njihova velika motivacija i predanost cilju projekta omogućuje da projekt ide dalje.
Uvodno izlaganje „Školski projekti u vrijeme korone“ je održala Marija Roth, školska psihologinja, koja je podijelila svoje iskustvo provedbe projekata s učenicima u zadnjih godinu dana. Nastavak edukacije je bio posvećen planiranju njihovih projekata koji su svi u različitim fazama – jedna škola već intenzivno radi sa svojim učenicima na promjeni različitih školskih dokumenata, a učenici uključeni u projekt motivirani su sudjelovati u tjednim online sastancima. Projektni tim svoj je rad već podijelio s drugim nastavnicima i roditeljima te je učenicima iz Vijeća učenika pridružena i dodatna skupina koja je zadužena za razradu određenih prijedloga izmjene postojećih i izrade novih dokumenata kojima se uređuju odnosi u školi. Ostale četiri škole još uvijek okupljaju učenike i rade na pronalasku najbolje teme svojih projekata kojima bi odgovorili na stvarne potrebe i želje učenika. Svjesni važnosti glasa učenika i podrške koju je učenicima potrebno pružiti kako bi bili angažirani, projektni timovi nastavljaju svoj rad u pronalaženju metoda i pristupa kako bi ga integrirali u život škole i učenika. Pri tome je doista naglasak na planiranju i izradi projekata „s“, a ne „za“ učenike. U planu je i posljednji – 5. dan edukacijskog programa na kojem ćemo obraditi dodatne teme proizašle iz potreba samih projektnih timova i/ili tema koje su navodili učenici kroz fokusne skupine. Isto tako, pružit ćemo individualnu podršku školskim timovima putem Zoom supervizijskih sastanaka.