Projekt ŠKOLE PODRŠKE, u suradnji s UNICEF-om, traje od svibnja 2021. do ožujka 2022. godine. Projektom sustavno podržavamo, povezujemo i stručno educiramo timove odabranih djelatnika potresom pogođenih škola (između 20 i 30 osnovnih i srednjih škola u Sisačko- moslavačkoj županiji). Razvijamo i organiziramo Program za jačanje socio-emocionalnih kompetencija djece i mladih, ali i odraslih te dodatno educiramo kolektive s naglaskom na razrednike i stručne suradnike. Tijekom čitave provedbe, uz naglasak na suradnju s lokalnom zajednicom, kao i s roditeljima djece, posebna se pozornost pridaje slušanju i poštovanju glasa same djece i mladih kako bi ih se dodatno osnažilo i aktivno uključilo u kreiranje projektnih aktivnosti.
Navedeno se ostvaruje kroz sljedeće aktivnosti:
1.) UKLJUČIVANJE KLJUČNIH DIONIKA OBRAZOVNOG SUSTAVA:
uključuju se glavni dionici obrazovnih politika te institucije koji čine obrazovni konzorcij za podršku djeci i mladima u jačanju njihovog mentalnog zdravlja.
2.) ANALIZA POTREBA I IZRADA PREPORUKA ZA PROGRAM ZAŠTITE MENTALNOG ZDRAVLJA DJECE I MLADIH U SISAČKO-MOSLAVAČKOJ ŽUPANIJI:
Izrada Preporuka za donositelje odluka o nalazima stanja u 20 škola te samoj lokalnoj zajednici nakon razornih potresa s posebnim naglaskom na potrebe samih odgojno- obrazovnih djelatnika te djece i mladih.
3.) OSIGURANJE KONTINUIRANE PODRŠKE I STRUČNOG USAVRŠAVANJA:
Forum za slobodu odgoja, u suradnji s UNICEF-om, a na temelju nalaza, priprema i provodi edukacijski program za jačanje otpornosti i socio-emocionalnih kompetencija djece i mladih.
Program se sastoji od početne edukacije za školske timove iz 20 škola, 4 virtualna predavanja o mentalnom zdravlju, supervizija za školske timove te podrške u implementaciji navedenih tema kroz školske Preventivne programe i međupredmetne teme. Dodatna podrška osigurana je i kroz Zbirku nastavnih priprema te radne materijale za sve škole.
4.) RADIONICE S UČENICAMA I UČENICIMA:
Uključene škole Program uvrštavaju u školske kurikulume kako bi se osigurala ujednačena podrška djeci i mladima u jačanju njihove otpornosti, socio-emocionalnih kompetencija i mentalnog zdravlja. Program ima jasne smjernice te ishode učenja kao i etape razvoja osobnih i socijalnih kompetencija djece i mladih, a posredno i samih odgojno-obrazovnih djelatnika.
5.) DODATNA PODRŠKA RELEVANTNIH STRUČNJAKA I STRUČNJAKINJA:
Osiguravamo dodatnu podršku relevantnih stručnjaka i stručnjakinja kroz virtualna predavanja.
