Projekti

Školski volonteri

Projektom „Školski volonteri – osnaživanje javnih odgojno-obrazovnih ustanova za uključivanje volontera u rad s djecom i promicanje volonterskih inicijativa“ Foruma za slobodu odgoja i partnera Udruge MoSt iz Splita, Zagrebačke županije i Osnovne škole Luka iz Sesveta – nastojalo se odgovoriti na potrebu promicanja volontiranja u odgojno-obrazovnom sustavu u Hrvatskoj, te potrebu podrške školama u organiziranju volonterskih aktivnosti za učenike.

Projekt je započeo u ožujku 2014. godine, trajao je 18 mjeseci na području Grada Zagreba, Zagrebačke te Splitsko-dalmatinske županije, a financirala ga je Europska unija u sklopu IPA druge verzije Operativnog programa za razvoj ljudskih resursa, uz sufinanciranje Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske.

Motivacija za projekt

Kako volontiranje, unatoč brojnim dobrobitima koje donosi pojedincima i društvu, još uvijek nije dovoljno prepoznato u hrvatskome društvu, pa tako ni u odgojno-obrazovnim ustanovama u Republici Hrvatskoj, one nedovoljno koriste svoje kapacitete za umrežavanje i suradnju s lokalnom zajednicom, pa tako djeca i mladi i dalje nemaju dovoljno znanja ni iskustva s konceptima kao što su aktivno građanstvo ili inicijative mladih. U okviru građanskog odgoja i obrazovanja predviđeno je niz aktivnosti za unaprjeđenje ovog područja u školama, pa su tako odgojno-obrazovni djelatnici suočeni i s novim izazovima.

Ovaj projekt je omogućio da škole dobiju potrebnu podršku i edukaciju kako bi što uspješnije provodile volonterske inicijative i akcije u školi i lokalnoj zajednici te promicale solidarnost i aktivno građanstvo kroz odgoj za volontiranje. Projektom se implementirao nov koncept volontiranja u javnim odgojno-obrazovnim  ustanovama, prije svega školama, gdje su mladi nezaposleni stručnjaci (pedagozi, psiholozi, edukacijski rehabilitatori, učitelji i dr.), volontirali i organizirali volonterske akcije, aktivno pomagali školama i lokalnim zajednicama, istovremeno unaprjeđujući i svoje kompetencije. Tako se povezatlo mlade nezaposlene stručnjake u radu s djecom i mladima, udruge civilnoga društva i škole u zajedničkim nastojanjima aktivnog doprinosa zajednicama.

Ključni rezultati projekta:

12 škola izabrano za sudjelovanje u projektu: OŠ Josipa Zorića, Dugo Selo; SŠ Jastrebarsko; OŠ Bogumila Tonija, Samobor; OŠ Luka, Sesvete; OŠ Nikole Tesle, Zagreb; OŠ Frana Galovića, Zagreb; X. Gimnazija „Ivan Supek“, Zagreb; OŠ Sesvete, Sesvete; OŠ Antuna Mihanovića, Zagreb; OŠ Pojišan, Split; Tehnička obrtna škola, Split; Elektrotehnička škola, Split

40 mladih nezaposlenih stručnjaka u radu s djecom i mladima izabrano za sudjelovanje u projektu na poziciji školskih volontera

Upoznate specifične potrebe škola te kreirani individualni programi volontiranja za svaku školu

Provedena trodnevna edukacija za nastavnike i stručne suradnike te za volontere na kojoj su stekli kompetencije za pokretanje volonterskih programa u školama te kako kvalitetno voditi volontere. škola na temu volontiranja edukacija i podrška za uključene djelatnike škola, predstavnike organizacija

Implementirani volonterski programi u svih 12 škola. 34 volonterska projekta i 38 volonterskih akcija s 2118 direktno uključenih učenika i 498 roditelja u volonterske aktivnosti. Aktivnosti programa su pokrivale sljedeće teme: pokretanje volonterskih klubova, organiziranje volonterskih akcija, projekti vršnjačke podrške, projekti zaštite okoliša, uređivanje prostora u i oko škole, edukativne aktivnosti za učenike i roditelje te mnoge druge.

Provedene dvije dodatne edukacije (seminar iz medijacije i projektnog upravljanja) i 16 supervizijskih sastanaka u cilju podrške sudionicima projekta da bolje i kvalitetnije provode projekte

Kreiran i podijeljena dva letka MEMENTO O VOLONTIRANJU za nastavnike i za učenika (korisni i kao radni listovi) te objavljena publikacija VOLONTERSKA KUHARICA – priručnik za pokretanje volonterskih programa u školama

Provedena je šira javna promocija volontiranja među djecom, roditeljima, odgojno-obrazovnom te širom javnosti.

Održane dvije finalne konferencije u Zagrebu i Splitu na temu školskog volontiranja s oko 200 sudionika gdje su mogli čuti od nacionalnih i međunarodnih stručnjaka nešto više o važnosti odgoja za volontiranje, poveznici između volontiranja i građanskog odgoja i obrazovanja te o ulozi volontiranja u novoj kurikularnoj reformi koja se trenutno provodi. Također, sudionici su mogli čuti više o provedenim volonterskim programima od strane samih škola.

Što su volonterke i i njihove mentorice rekle o projektu

„Učenici su jako dobro prihvatili volonterke, naročito djevojčice. Učenicima se svidjelo volontirati, osjetili su se važni i osjećali se dobro jer su nekom pomogli. Roditelji su bili upoznati sa svime i bili su ponosni na svoju djecu. Sudjelovali su u odvođenju i dovođenju djece na aktivnosti izvan škole.“ Školska mentorica OŠ Luka

„Učenici su zapravo pokazali kako uživaju u volontiranju i koliko to može biti korisno i zabavno. Dobili su uvid što se sve volontiranjem može postići. Što od toga da se mogu učiniti dobra djela, a što da se može i osobno napredovati.“ Školska volonterka SŠ Jasterbarsko

„Učenici su odlično prihvatili volontere, jako im se sviđa volontiranje i puno njih je reklo kako je sretno što konačno ima uopće ta mogućnost u školi.“ Školska mentorica SŠ jasterbarsko

„Školski volonteri ostat će uvijek u najdražem sjećanju. Životne okolnosti su se promijenile i usudit ću se reći, zahvaljujući Školskim volonterima, sad sam tu gdje jesam, sretno zaposlena u školi. Iz tog razloga Školski volonteri se u mom slučaju ne nastavljaju, iako sve što ću ikad raditi u školi za mene je samo nastavak tog projekta.“ Školska volonterka OŠ Sesvete i OŠ Luka

„Ovo volontiranje mi je jedno iskustvo više, a ono čega ću se najviše sjećati jest proces organizacije i realizacije projekata za što sam mislila da je izrazito komplicirano, zahtjevno i teško, no ispalo je vrlo izazovno i zabavno ako se zaista potrudiš. Ovo mi je bilo potpuno novo, ali zato potpuno korisno iskustvo.“ Školska volonterka SŠ Jasterbarsko

„O ovome bih mogla pisati cijeli dan jer smatram da sam stvarno puno toga naučila iz osobne i profesionalne perspektive, stvorila puno poznanstava, sudjelovala na edukacijama, konferencijama, saznala svašta od kolega volontera, ali i od kolega u školi te mladih nada – mojih učenika.“ Školska volonterka, X. gimnazija „Ivan Supek“

„Školski volonteri obogaćuju školski kurikulum, ne u papirnatom smislu, već se trude osmisliti i obogatiti slobodno vrijeme učenika, pokazujući im važnost ulaganja u društvo i pomoć potrebitima.“ Školska mentorica OŠ Nikole Tesla

„Najveću dobrobit za školu smatram otvaranje škole prema mladim stručnjacima zainteresiranim za volonterski angažman u školi. Mislim da je školskim mentorima bilo korisno s nama volonterkama podijeliti poslove vezano za projekte te doći do novih ideja.“ Školska volonterka OŠ Bogumila Tonija

VODITELJ:ICA PROJEKTA:

TRAJANJE PROJEKTA:

PROVODITELJI:

UZ PODRŠKU:

Ova web stranica zahtijeva kolačiće kako bi pružila sve mogućnosti. Korištenjem ove web stranice vi se slažete s pravilima njihove uporabe.