Prosinac je za projekt Škole podrške bio dosta aktivan. Održane su dvije edukacije “ Metodika poučavanja djece iz skupine u nepovoljnom položaju” u Sisku (4. i 5. prosinca 2023. godine) i Čakovcu (11. i 12 prosinca 2023. godine).
Na edukacijama se okupilo 36 sudionica i sudionika iz osnovnih i srednjih škola Međimurske i Sisačko-moslavačke županije. Edukacije su imale za cilj dodatno ojačati zainteresirane članove i članice školskih timova u podršci učenicima i učenicama koje dolaze iz nepovoljnih životnih okolnosti te im je potrebna dodatna podrška u učenju kao i razvoju socio-emocionalnih kompetencija. Kroz niz radionica i predavanja sudionice i sudionici su imali priliku podsjetiti se na postojeće metode, ali i usvojiti nove metode poučavanja djece koje su dio su Forumovog programa „Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje“, s posebnim naglaskom na važnost suradničkog poučavanja i suradničkih skupina za podršku djeci i mladima iz skupina u nepovoljnom položaju. Naučili su više o različitim mogućnostima podrške te kako stvarati poticajno okruženje za učenje, ali i inkluzivne prakse i to ne samo na razini razreda, već i na razini škole.
Edukacije su ocijenjene visokim ocjenama, te su sudionice i sudionici kroz evaluacijski izvještaj naveli kako su im edukacije koristile za bolje i šire promišljanje o nepovoljnom položaju djece i mladih te da su osnaženi u korištenju suradničkog poučavanja u nastavnom procesu.
Neki od komentara:
Tijekom dva dana održavanja edukacije okušane su i isprobane brojne radionice, metode i aktivnosti za rad s učenicima. Svaka od njih primjenjiva je u svakodnevnom radu, bilo kao radionica ili uvodna aktivnost za motivaciju učenika (primjerice kao ledolomac). Metoda slagalice koja je bila prikazana prvog dana edukacije pogodna je za korištenje u nastavnim predmetima gdje ima puno teksta/sadržaja, čime se doprinosi kritičkom mišljenju učenika, odnosno da učenici steknu vještinu odvajanja bitnog od nebitnog uz komentiranje odabranog s ostalima u grupi.
Za predmete u kojima je puno sadržaja, korisna je i insert metoda prilikom čega učenici u datom tekstu označavaju ono što im je nepoznato, nakon čega vizualno imaju pregled na sadržaje koji su im poznati, ali i na one koji im se čine nepoznati ili problematični.
Kao stručnom suradniku pedagogu, svakako mi se kao najprimjerenija za radionički tip nastave činila radionica u kojoj se obrađivala tema emocionalne otpornosti, u kojoj ima potencijala za stalnom uključenosti učenika, od igranja uloga na početku, preko individualnog čitanja s razumijevanjem i (pitanja i odgovori uz dobiveni tekst), razmjenjivanjem vlastitih misli s parom te konačno zajednička refleksija na temu.
Tijekom prosinca započeli smo i s formiranjem 5. generacije sudionika i sudionica Akademije za ravnatelje na području Međimurske županije. Akademija za ravnatelje (AZR) je sveobuhvatan program razvoja upravljačkih kompetencija koji donosi širok raspon tema od razvojnih planova, vizije i misije, upravljanja ljudskim resursima i rješavanja sukoba pa sve do izrade školskih kurikuluma, stvaranja uključive školske zajednice, osmišljavanja inovativnih projekata te odnosa s javnošću i vidljivosti škole u lokalnoj zajednici. Kroz 5 modula u trajanju od 55 sati ravnatelji i ravnateljice će usvojiti nova znanja, uvide i mogućnosti za bolje upravljanje školama s posebnim naglaskom na pozitivnom mentalnom zdravlju i razvoju otpornosti svih uključenih. Svi moduli će se održavati u Čakovcu.
Sa siječnjom nastavljamo s podrškom uključenih škola s područja Međimurske i Sisačko-moslavačke županije kroz niz daljnjih aktivnosti kao što su supervizije, edukacija “Zajedno” za stvaranje suradničkih odnosa s roditeljima te davanjem daljnje podrške u provođenju socio-emocionalnih radionica s učenicima i učenicama.