Radionicom o rodnoj ravnopravnosti te predavanjem o motivaciji i mentalnom zdravlju završena edukacija projektnih timova „Pokreni promjenu“

Podijeli

Zadnja dva četvrtka bila su nam rezervirana za završna predavanja i radionice u okviru treninga za učitelje i stručne suradnike – projektne timove iz pet škola u međunarodnom projektu „Pokreni promjenu! – poticanje mladih na promjene putem interkulturalnog obrazovanja i volontiranja”. 15, travnja tako smo se bavili temom rodne ravnopravnosti u školama – Sanja Cesar iz udruge CESI održala je radionicu na kojoj smo kritički istraživali važnost i utjecaj roda na sve aspekte obrazovanja i života škole i upoznali se s ključnim pitanjima rodne ravnopravnosti u obrazovnom kontekstu.

Brojna istraživanja pokazala su primjerice da tekstovi i sami prikazi rodnih uloga u udžbenicima podržavaju rodne stereotipe (poželjne osobine, podjela zanimanja i dr.) te da je oskudan sadržaj vezan uz postignuća i uspjehe žena. Također, često se dječake ohrabruje da budu dobri u prirodnim znanostima, a za djevojke je prikladnije bavljenje društvenim znanostima, što onda utječe na nedostatak samopouzdanja djevojčica u matematici i fizici unatoč njihovim boljim školskim ocjenama iz ovih predmeta te niže ocjene dječaka u većini predmeta, a posebno slabu motivaciju za jezike i književnost. Također se može dogoditi i nejednak tretman djevojčica i dječaka od nastavnika kao i „dvostruka mjerila“ u odnosu na ponašanje ili školski uspjeh.

Kako je ovo jedna od tema koja je kao važna učenicima proizašla iz istraživanja u okviru projekta „Pokreni promjenu“, nastavnici su složni u stavu da se njome treba sustavno baviti i podizati svijest među kolegama i samim učenicima o štetnosti rodnih stereotipa jer su upravo oni temelj i za rodnu diskriminaciju. U nastavku je Ornela Malogorski, pedagoginja Komercijalne i trgovačke škole Bjelovar s velikim iskustvom provedbe ovih tema s učenicima, predstavila našu najnoviju publikaciju “Smjernice za ostvarenje rodne ravnopravnosti u školama” koja je nastala u sklopu međunarodnog projekta Gender Equality Charter Mark. Osim samih smjernica, publikacija sadrži i niz nastavnih priprema i vanjskih resursa koji vam mogu pomoći u bavljenju ovom temom u direktnom radu s učenicama i učenicima.

22. travnja zaključili smo edukaciju predavanjem o motivaciji prof. dr. sc. Nataše Jokić-Begić koja nam je predstavila neke od izjava o tome što motivira i demotivira učenice i studentice s kojima radi u savjetovalištu. Naime, prof. Jokić-Begić uz redovan rad na Katedri za kliničku psihologiju Filozofskog fakulteta te psihoterapeutski rad, zajedno sa studenticama psihologije organizirala je i pokrenula digitalnu platformu Kako si? putem koje je široj populaciji ponuđena psihološka pomoć i podrška dostupna u okrilju vlastitog doma. Kako se svi nalazimo u izazovnom razdoblju s obzirom na pandemiju gdje nam je zadovoljenje mnogih potreba u odnosu s drugima onemogućeno, što izravno negativno utječe na mentalno zdravlje, jasno je da je motivacija ključna tema kojom se moramo baviti kako bismo izvukli najbolje iz sebe i drugih s kojima radimo. Uz stručne koncepte i savjete iz literature i prakse predstavljene na jasan i razumljiv način, sudionice su imale priliku i osvijestiti kako svi možemo pomoći u prvom redu sebi, imati veće razumijevanje za sebe s obzirom na sve izazove s kojima se trenutno susrećemo, kako bismo mogli biti tu i za druge i motivirati ih na važne promjene.

Navodimo i neke od izjava u anonimnim evaluacijama za obje teme.

Tema mi je važna, htjela bih više raditi s djecom o njoj. Najzanimljivije je osvještavanje o rodnim ulogama od malih nogu, o kutijama u koje nas svrstavaju.

Tema rodne ravnopravnosti je važna u obrazovanju te bismo mnoge sadržaje mogli koristiti u radu s učenicima i učenicama.

Važna tema. Najvažnije – poticaj za fokus na mentalno zdravlje.

Izvrsna predavačica. Odlično izabrana tema. Puno savjeta koji se mogu iskoristiti u suradnji s roditeljima.

Izuzetno aktualna tema. Odlično predavanje. Primjenjivo i za učenike i za učitelje i za roditelje.

Forumov projektni tim nastavlja pratiti timove iz 5 uključenih škola u razvoju i provedbi njihovih projekata s učenicima kojima je cilj podržavanje i osnaživanje glasa učenika. Do kraja školske godine predstavit će nam svaka od njih niz kratkoročnih akcija proizašlih iz ideja učenika kojima oni nastoje mijenjati svoju okolinu nabolje.

Ova web stranica zahtijeva kolačiće kako bi pružila sve mogućnosti. Korištenjem ove web stranice vi se slažete s pravilima njihove uporabe.