Search
Close this search box.

„Škole podrške: učenje otpornosti“ – dvodnevni program u Sisku

Podijeli

Dana 13. i 14. listopada četrdeset pet učiteljica, nastavnica i stručnih suradnica iz 24 škole u Sisačko-moslavačkoj županiji sudjelovalo je u dvodnevnom programu edukacije u sklopu projekta “Škole podrške: učenje za otpornost, inkluziju i mentalno zdravlje u školama Sisačko-moslavačke županije“.

Stručnom skupu bila je nazočna i dr.sc. Ivana Ćosić, voditeljica Programa za obrazovanje Ureda UNICEF-a za Hrvatsku koji je uz Forum za slobodu odgoja ključni suradnik i partner na projektu. Iz Agencije za odgoj i obrazovanje prisutne je pozdravila gđa Natalija Koprenica, Viša savjetnica za srpsku nacionalnu manjinu.  

Kroz dva dana, sudionice su imale prilike međusobno podijeliti svoja dosadašnja iskustva i izazove u provedbi programa Škole podrške, ali i prokomentirati prilike i nove mogućnosti koje su im se otvorile u radu s učenicima na teme mentalnog zdravlja i razvoja socio-emocionalnih kompetencija.

Uz podršku voditeljice projekta Ane Munivrane, sudionice su imale priliku ojačati svoja znanja i vještine u razvoju psihološke dobrobiti, važnosti samo-podrške te proširiti svoja razumijevanja o vrstama otpornosti te strategijama suočavanja s problemima i izazovima.

Prof. dr. sc. Tea Pavin Ivanec s Učiteljskog fakulteta predstavila je koncept otpornosti i njen značaj u odgojno-obrazovnom radu iz znanstvene perspektive. Predstavila je i priručnike nastale u sklopu EU projekta „Europski kurikulum za razvoj otpornosti djece predškolske i školske dobi“ čija je ko-autorica u međunarodnom konzorciju.

Za kraj, uz vodstvo Jelene Perak, koordinatorice Forumovih školskih preventivnih programa, sudionice su se upoznale s različitim metodama i tehnikama kao i pristupima u jačanju otpornosti djece i mladih koje direktno utječu na njihov razvoj socio-emocionalnih kompetencija. To su: kreativnost i umjetnost djece i mladih, participacija i poticanje glasa učenika, rad s ranjivim skupinama te medijacijski pristup suradnji i rješavanju sukoba. Svi ovi pristupi omogućuju da škole (p)ostanu mjesta poučavanja otpornosti, ali i kvalitetnih i zdravih odnosa te akademskih uspjeha.

Sudionicama seminara su predstavljeni novi materijali izrađeni za daljnju podršku u radu s učenicima i učenicama na jačanju otpornosti, dobrog mentalnog zdravlja i razvoja socio-emocionalnih kompetencija: Zbirka Tvoja super-moć s 20 novih nastavnih priprema, Brošura za roditelje te Kreativna bilježnica za učenice i učenike.

U sklopu projekta provest će se i evaluacija programa Škole podrške u kojoj će sudjelovati odgojno-obrazovni radnici i radnice uključenih škola kao i sami učenici i učenice.

Ova web stranica zahtijeva kolačiće kako bi pružila sve mogućnosti. Korištenjem ove web stranice vi se slažete s pravilima njihove uporabe.