Search
Close this search box.

Školski kurikulum i izgradnja odnosa bile su teme 4. i 5. modula 2. akademije za ravnatelje:ice

Podijeli

U Mariji Bistrici su od 8. do 10. rujna održani četvrti i peti modul druge Akademije za ravnatelje:ice na kojoj je 18 ravnatelja prisustvovalo uživo, a četvero virtualnim putem. Teme modula su bile usmjerene na razvoj školski kurikulum te ulogu rukovoditelja u izgradnji odnosa.

Akademija je započela predavanjima Suzane Hitrec, ravnateljice Upravne škole u Zagrebu i predsjednice Udruge hrvatskih srednjoškolskih ravnatelja. Ona je započela s razgovorom o izazovnim uvjetima nove školske godine gdje su ravnatelji mogli podijeliti svoja razmišljanja o ulozi školskog kurikuluma kao jednom od mehanizama uspješnijeg upravljanja školom općenito, ali i u ovim iznimnim uvjetima. Razmjenom iskustava, ali i poučavanjem te interaktivnim radom u grupama, u parovima te individualno, predavačica je ravnateljima detaljnije približila tehnike i metode za bolje planiranje aktivnosti, podjelu obveza i odgovornosti u školskom kolektivu.

Između dva segmenta Akademije, ravnateljica Škole za primalje Maja Feil Ostojić predstavila je kurikulum oporavka svoje škole za novu školsku godinu. Plan sadrži niz isplaniranih oblika podrške učenicima i djelatnicima kako bi se u novu školsku godinu ušlo sa što je moguće manje stresa.

Drugi modul Akademije vodile su Eli Pijaca Plavšić i Jelena Perak koje su održale četiri sesije o upravljanju raznolikim potrebama i interesima u timu, mogućim te dobrim pristupima u konfliktnim situacijama, kao i o ulozi komunikacijskih vještina u ravnateljskom poslu. Ravnatelji su radili u parovima i malim skupinama na situacijskim problemima te nudili rješenja za konfliktne situacije kroz raznolike stilove. Imali su priliku naučiti više o vlastitom stilu upravljanja, tehnikama vještijeg komuniciranja u školskom kolektivu, medijaciji kao metodi rješavanja sukoba te o mnogim drugim alatima za kvalitetnije upravljanje odnosima.

Ovim modulima Akademiju su virtualno pratile Lana Golob, viša savjetnica u Odjelu za odgoj i školstvo Grada Rijeke zadužena za programe i projekte odgoja i obrazovanja usmjerene na demokratsko i građansko opismenjavanje, dr. sc. Zrinka Ristić Dedić, viša znanstvena suradnica u Institutu za društvena istraživanja te Tina Đaković, organizacijska koordinatorica u Kući ljudskih prava. One su sudjelovale u radu Akademije kao kritičke prijateljice, a njihove povratne informacije bit će iskorištene za unaprjeđenje programa Akademije.

Po završetku četvrtog i petog modula, održali smo pisanu anonimnu evaluaciju. Polaznici su ove module ocijenili s prosječnom ocjenom 4,9 te kao i dosad naglasili važnost razmjene iskustva koju dobivaju na edukacijama Foruma za slobodu odgoja. Na Akademiji posebno smatraju vrijednim:

„Jako puno vrijednih i korisnih informacija. Uvijek ugodno ozračje.“

„Idealno vrijeme za temu kurikuluma. Teme za osobni razvoj. Opuštena i tolerantna atmosfera.“

„Dobra komunikacija s kolegama i predavačima. Naučene neke nove stvari potrebne za moj rad. Pozitivno ozračje.“

„Sretna sam jer sam se osjećala slobodno reći što mislim.“

„Povezanost s drugim kolegama i međusobna komunikacija. Relevantnost tema za naš posao. Pristupačnost predavača.“

„Odlične teme, druženje i razmjena primjera dobre prakse.“

Ova web stranica zahtijeva kolačiće kako bi pružila sve mogućnosti. Korištenjem ove web stranice vi se slažete s pravilima njihove uporabe.