Ekonomsko-birotehničku školu u Splitu polazi oko 1000 učenika koji imaju mogućnost sudjelovati u brojnim izvannastavnim aktivnostima i projektima škole. Kako ističu, veoma su ponosni na svoju školsku knjižnicu koja je središnje mjesto kulturnog života u školi, a ujedno i jedna od najopremljenijih školskih knjižnica u Splitu.
Kao i druge škole, u „Školske volontere“ su se prijavili kako bi potakli senzibilititet učenika za potrebe drugih te proširili postojeće volonterske aktivnosti. Odmah na početku sudjelovanja u projektu učenici škole su se razgovorom u fokus grupi izjasnili kako bi im dobro došla pomoć vršnjaka u savladavanju gradiva jer većini učenika roditelji nisu u mogućnosti plaćati instrukcije. Koordinatori školskog projekta prvo su osnovali volonterski klub škole s ciljem međusobnog pomaganja učenika, ali i s ciljem izlaska u lokalnu zajednicu i pomaganja ljudima u potrebi.
Učenici volonteri su kao početnu aktivnost osmislili dugoročni projekt „Vršnjaci pomagači“ uz podršku voditeljice projekta – školske psihologinje – koja je dva puta tjedno učenike kojima je trebala podrška u savladavanju gradiva usmjeravala prema učenicima pomagačima.
U aktivnostima vršnjačke pomoći uočili smo kako vršnjačka empatija i pomoć značajno motivira učenike na rad, ali im pomaže i u situacijama kada imaju osobnih problema. Učenici uključeni u ovu aktivnost nastavili su se družiti i izvan škole, kako prošle tako i ove školske godine. (koordinatorica školskog projektnog tima)
Volonteri i članovi školskog tima su pored dugoročnog projekta proveli i pet volonterskih akcija u suradnji s Udrugom MoSt, Udrugom „Vlaho Bukovacˮ te Centrom „Juraj Bonačiˮ. No na jednu od akcija su posebno ponosni – organizaciju Humanitarnog turnira „Srca i igara“ koja je bila potaknuta suradnjom s Komercijalno-trgovačkom školom koja također sudjeluje u „Školskim volonterima“. Nakon zajedničkog sudjelovanja i druženja na edukaciji Foruma za slobodu odgoja, školski timovi obiju škola odlučili su zajednički organizirati turnir „Srca i igara“ s ciljem poticanja zajedništva i suradnje među školama, ali i sportskog i humanitarnog duha učenika obiju škola. Kroz promotivne aktivnosti volonteri učenici su informirali vršnjake o turniru, poticali ih na prijavu te dali osnovne informacije o prikupljanju potrebnih namirnica za Socijalnu samoposlugu Udruge MoSt. Oko 800 učenika obiju škola te veliki broj učitelja sudjelovalo je u samom sportskom natjecanju, a dvadesetak učenika volontera bili su dio organizacijskog tima događaja. Školski koordinatori projekta naglašavaju da su učenici volonteri aktivno sudjelovali od početnog planiranja do same realizacije pojedinačnih aktivnosti te smatraju da su time učenicima jasno dali do znanja koliko je vrijedan bio njihov doprinos i osobno zalaganje. Time su učenici dobili mogućnost stvaranja vlastite, pozitivne slike te su motivirani za daljnji rad na sličnim aktivnostima u školi i lokalnoj zajednici.
Motiviranost učenika najbolje se vidi kroz njihove komentare nakon završenih aktivnosti: „Sjajno smo se družili! Kada je sljedeća radionica?“, „Koje lude ideje imaju ove gospođe“, „Nemojte me zaboraviti zvati sljedeći put!“, „Mogu li i ja otići posjetit’ beskućnike?“, „Kad je turnir sljedeće godine?“, „Momci i cure iz Juraja su sjajni, dragi su i uvijek nasmijani“. U razredu učenici veoma često prepričavaju svojim kolegama iz razreda aktivnosti kojima su se bavili i time motiviraju ostale učenike da se priključe. Ili veoma jednostavno: dovoljno je pogledati osmijehe na njihovu licu nakon dobro obavljenog „posla“ kojim su postigli jasan ishod – usrećili nekoga! Postignut je veliki odgojni faktor koji ponekad u odgojno-obrazovnim institucijama ostaje sa strane ili se drži za manje važan. (koordinatorica školskog projektnog tima)
Humanitarni turnir „Srca i igara“
Projektom „Školski volonteri: osnaživanje i mentorstvo škola za koordiniranje volonterskih programaˮ studenati i mladi nezaposleni stručnjaci u radu s djecom i mladima, organizacije civilnog društva i škole zajedničkim su snagama osmislile održive i kvalitetne volonterske programe u školama te na taj način izgradile dugoročne volonterske programe i akcije. U projektu je sudjelovala 21 škola u 3 regije: Zagreb, Osijek, Split.
Ovaj dvogodišnji projekt, koji financijski podržava Europska unija iz Europskog socijalnoga fonda, Operativnog programa „Učinkoviti ljudski potencijali“ 2014. – 2020., a sufinancira Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske, završava 31. svibnja 2019. godine. Tijekom njegove provedbe više od 1600 učenika sa svojim učiteljima, roditeljima i članovima lokalnih zajednica doprinosilo je boljitku društva kroz školsko volontiranje. Završna aktivnost projekta bila je Konferencija „Volontiranje u školi – vrijednost za sadašnjost i budućnostˮ koja je održana 16. svibnja 2019. godine u Zagrebu.
Sadržaj ovog materijala isključiva je odgovornost autora i Foruma za slobodu odgoja i ne odražava nužno stajalište Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske.