Kroz dvodnevni seminar „Sretno dijete: implementacija programa za osobni i socijalni razvoj“ grupa od 36 sudionica i sudionika iz škola Sisačko-moslavačke županije ponovno se okupilo u Mariji Bistrici u sklopu projekta „Škole podrške“.
U zagorskim bregima smo, 17. i 18. ožujka 2022., zajedničkim promišljanjima, raspravama, druženjima, dijeljenjem iskustava i grupnim radom, odgovarali na pitanje Zašto i kako pričati o sreći u školi? A jedan od razloga je upravo to što je Svjetski izvještaj o sreći (Helliwell i sur. 2015.) pokazao kako one škole koje kao prioritet postavljaju dobrobit učenika, imaju potencijal postati efektivnije s puno boljim obrazovnim postignućima, ali i generalno boljim životnim postignućima učenika.
Škola kao zaštitni faktor i jedan od najvažnijih mikrosustava svakog djeteta (uz obitelj), mogu osigurati podržavajuće odnose i brižnost, učenje životnih vještina, postaviti visoka očekivanja za svako dijete, uključivati svu djecu u smislene aktivnosti, biti primjer otvorene i transparentne komunikacije, postavljati smislena i fleksibilna pravila te primijeniti inkluzivno obrazovanje kao stalan proces. Ovakva školska kultura postavlja temelje za dobro mentalno zdravlje, razvoj otpornosti svakog djeteta te stvara uvjete za programe prevencije socio-emocionalnih teškoća, problema u ponašanju i niskih akademskih aspiracija.
Kroz grupne radove i diskusije, svi okupljeni su potvrdili kako su povezanost i prihvaćenost, uključenost i participacija te sloboda u odabiru najboljega za sebe uz mentorstvo i vodstvo odraslih, temelj za stvaranje dobrih uvjeta socio-emocionalnog razvoja svakog djeteta, ali i razvoja njegovih/njezinih kompetencija.
Sudionicima seminara se najviše svidjelo širenje pojma sreće te učenje o tome kako osjećaj sreće i dobrobiti utječu na mentalno zdravlje, otpornost, produktivnost te aktivno sudjelovanje i doprinos školi i zajednici.
Neki od njihovih komentara su:
Svidjeli su mi se izneseni konkretni primjeri iz prakse koje su kolege međusobno dijelile na edukaciji i mogućnost da međusobno dijelimo iskustva.
Najviše mi se svidjela razmjena iskustava između kolegica i kolega te rad u grupama.
Najviše mi se svidjela prilika za druženje, razmjenu iskustva, primjeri iz prakse.
Najviše su mi se svidjeli materijali.
Sve mi je bilo odlično, a najviše mi se svidjelo društvo, primjeri iz prakse i razmjena iskustva.
Sve mi se svidjelo i sve je važno jer se nadopunjuje.
Mislim da ste teme izvrsno prilagodile okolnostima u kojima živimo. Ovo je moja prva edukacija kod Vas i samo želim reći: hvala vam i nastavite s dobrim radom.
Seminar je ocijenjen ocjenom 4,9, a vodile su ga Ana Munivrana i Eli Pijaca Plavšić, Forumove stručnjakinje koje su interaktivnim sadržajima i teorijskim izlaganjima, ali i nizom primjera iz prakse i života pomogle sudionicima da „uhvate“ bit sreće i ponesu je u svoje sredine.