Search
Close this search box.

Što nam je sedam školskih timova reklo o rodnoj ravnopravnosti u svojim školama?

Podijeli

Kroz projekt “Kutija promjena” koji provodimo u partnerstvu s I. gimnazijom iz Zagreba, Tehničkom školom Ruđera Boškovića te Pravobraniteljicom za ravnopravnost spolova Republike Hrvatske, uz financijsku podršku Grada Zagreba, proveli smo sedam intervjua sa školskim timovima koji rade na unaprjeđenju rodne ravnopravnosti u svojim školama. Zanimalo nas je kako u kontekstu ove teme vide svoje škole, posebno u pet ključnih dimenzija – kurikulum, školska
kultura, upravljanje školom, izgled škole te lokalna zajednica i suradnja s obiteljima. Koristili su upitnik pomoću kojeg su zajedno s kolegama:icama procjenjivali koja su to područja gdje stoje dosta dobro, te u kojima je potrebno uložiti dodatne napore kako bi se radilo na izgradnji rodne ravnopravnosti.

Iako postoje velike razlike među školama (tri su osnovne, četiri srednje, od kojih dvije gimnazije, a dvije strukovne škole s nejednakim omjerom učenica i učenika), većina školskih timova ocijenila je rodnu osviještenost i rad na unaprjeđenju rodne ravnopravnosti s ocjenom dobar. Dakle, prepoznaju da u određenim područjima postoji napredak, ali i da se u mnogima tek treba osvijestiti da su potrebne promjene. Primjerice, prepoznaju da svijest o rodnoj ravnopravnosti u jeziku postoji (nazivi radnih mjesta u ženskom i muškom rodu), ali da se ne provodi dosljedno u svim situacijama, posebno na mrežnim stranicama škola. Također, određene prostore škole (dijelovi školskog dvorišta i igrališta, dijelovi hodnika i sl.) ne koriste podjednako i dječaci i djevojčice, niti se kod postavljanja izložbi posebna pozornost pridaje jednakoj zastupljenosti uspješnih žena i muškaraca. Posebno vide prostor za napredak u području profesionalne orijentacije za učenike:ce gdje je potrebno više pozornosti obratiti na rodnu neutralnost, tj. na promociju odabira zanimanja i/ili nastavka školovanja temeljenog na stvarnim interesima, a ne na uvriježenoj percepciji o prihvatljivom zanimanju za žene i muškarce. Također je prepoznato da nastavnici:ce i učiteljice:i nisu dovoljno osviješteni i ne brine se o njihovoj sustavnoj edukaciji u temi rodne ravnopravnosti, kao ni o prevenciji predrasuda i razbijanju stereotipa, pa je i ovo područje u kojem žele uložiti više napora.

Edukacija koja je održana 2. prosinca dala im je dodatan zamah i poticaj za niz zanimljivih projekata koje će provoditi tijekom prosinca, siječnja (za vrijeme trajanja projekta), ali i dugoročno, kroz iduće polugodište. Veseli nas njihov entuzijazam te vas pozivamo da pratite sve o njihovim projektima na našim, ali i njihovim mrežnim stranicama i društvenim mrežama.

Ova web stranica zahtijeva kolačiće kako bi pružila sve mogućnosti. Korištenjem ove web stranice vi se slažete s pravilima njihove uporabe.