Kroz projekt “Škole podrške: učenje za otpornost, inkluziju i mentalno zdravlje u školama Sisačko- moslavačke županije“, koji se provodio u suradnji Foruma za slobodu odgoja i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku u 2022/2023. godini, osigurana je i dodatna podrška najranjivijoj skupini djece i mladih kroz pilot program “Podrška u učenju za učenice i učenike u ranjivom položaju”.
Pilot program je okupio 12 učiteljica, stručnih suradnica i ravnateljica iz 5 škola (OŠ Gvozd; OŠ Glina; OŠ Sela; OŠ Dragutina Tadijanovića Petrinja i OŠ 22. lipnja, Sisak). Sudionice su prethodno izrazile interes i potrebu za dodatnim stručnim usavršavanjem i razvojem novih metoda i tehnika u podršci djeci koja se suočavaju s razvojnim rizicima proizašlima upravo iz pripadnosti određenoj vrsti ranjivosti.
Pilot program se sastojao od:
- dvodnevne edukacije, kojom su se odgojno-obrazovne radnice dodatno senzibilizirale i osnažile u prepoznavanju djece koja dolaze iz ranjive skupine, različitim mogućnostima podrške, osiguranju poticajnog okruženja za učenje, važnosti suradničkog učenja, ostvarivanju grupne kohezije, suradnje, akademskog potignuća, te usvajanju novih tehnika i metoda kojima se pomaže učenicima i učenicama u savladavanju nastavnog sadržaja i razvoja kritičkog promišljanja (a dio su Forumovog programa „Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje“);
- tjednih radionica u školama za definiranu skupinu učenika i učenica, koje su vodile same odgojno-obrazovne djelatnice kroz 4 mjeseca, a obuhvaćale su teme: motivacija, koncentracija, navike, organizacija i metode učenja, mnemotehnike i mentalne mape, u čemu sam uspješan/uspješna, koji je moj stil učenja, vježbe za mozak (braingym), ali i niz socio-emocionalnih aktivnosti;
- mjesečnih praćenja napretka učenika te mentorstva/supervizije, kroz koje su odgojno-obrazovne djelatnice imale priliku raspravljati o radu s učenicima te izazovima i preprekama s kojima se susreću, ali i dijeliti svoje zapažanja o napretku učenika i učenica;
- završne evaluacije.
Pilot program „Podrška u učenju za učenice i učenike u ranjivom položaju“ pokazao se kao primjer dobre prakse preventivnog programa kao i poželjne intervencije s ciljem upravo prevencije daljnjeg produbljivanja ranjivosti učenika i učenica i umanjivanja mogućnosti da se problemi nastave i u odrasloj dobi.
Poglavito na području osobnog razvoja, što uključuje vlastitu sliku o sebi, samosvijest, samopouzdanje, bolje reguliranje emotivnih stanja, izražavanja vlastitog mišljenja te povezivanja s vršnjacima te boljeg akademskog uspjeha.
Dodatno, pokazao je kako sustavne i kontinuirane edukacije te podrška odgojno-obrazovnim radnicima:ama u razvijanju strategija i pristupa djeci i mladima pridonose u jačanju njihovih profesonalnih kompetencija, no također utječu na njihovo mentalno zdravlje i osobni razvoj na poželjan način.
Više o provedbi programa možete pročitati ovdje.