Od 25. do 28.ožujka održali smo prvi i drugi modul 2. akademije za ravnatelje:ice gdje su teme bile školski razvojni plan, vidljivost škole i upravljanja projektima. Ovi moduli su održani u hibridnom modelu gdje je 17 sudionika:ca sudjelovalo uživo u Zadru, a šest sudionika:ca preko virtualne platforme.
Nakon upoznavanja, Mario Bajkuša otvorio je Akademiju razgovorom o (ne)etičnim praksama u školama, vrijednostima te akademskoj čestitosti. Tijekom razgovora poseban naglasak je stavljen na etičko odlučivanje koje osobito treba biti njegovano u školama kako bi buduće generacije bile osjetljivije na neetičko postupanje i korupciju u društvu.
Potom je Eli Pijaca Plavšić započela modul o školskom razvojnom planu. Prvo je sudionike:ice upoznala s nizom važnih istraživanja o učeničkoj i roditeljskoj percepciji škole, interesu za školu, strahovima, aspiracijama te drugim ključnim podacima bitnim za promišljanje i kreiranje što kvalitetnijeg razvojnog plana škole. Kroz radionice, „oluje ideja“, radove u paru i u skupinama, interaktivnim predavanjima i sličnim metodama, ravnatelji:ce u Zadru, ali i oni online imali su priliku prepoznati prostor za poboljšanja u njihovim školskim planovima, organizacijskim strukturama, te su mogli podijeliti vlastita iskustva i prakse. Nizom primjera iz hrvatskih i europskih škola pokazana je svrha i funkcija kvalitetno razvijenog školskog razvojnog plana i jasno definirane misije i vizije škole.
Drugi dan je zaključio Mario Bajkuša s temom vidljivosti škole kroz korištenje mrežnih stranice škole te kako iste prilagoditi za što bolju vidljivost zainteresiranim dionicima. Mario je produbio razgovor o korištenju društvenih mreža koje se, osim informiranja, mogu koristiti i kao kvalitetan alat za predstavljanje i privlačenje budućih učenika škole.
Treći i četvrti dan bio je u znaku upravljanja projektima gdje je Mario govorio o projektnom ciklusu, logici projekta, rizicima te dobrim alatima i strategijama za upravljanje rizicima. Razmjenjujući (ne)uspješne prakse u prijavi i provedbi projekata, sudionici su imali priliku razgovarati o iskustvima i izazovima u provedbi projekata osobito onih financiranih iz programa Erasmus+.
Cijelu projektnu priču smo zatvorili prezentacijom Maje Šarić koja je dijeljenjem savjeta za uspješnu prijavu Erasmus+ projekata nastojala usmjeriti ravnatelje:ice bitne sastojne kvalitetno napisanog projekta. Jednako tako, željeli smo motivirati naše ravnatelje:ice da „otvaraju vrata“ svoje škole nacionalnim i europskim projektima kako bi naše škole bile još otvorenije, inkluzivnije i kvalitetnije.
Četverodnevno druženje na ova dva modula Akademije završili smo pisanom evaluacijom. Prvi i drugi moduli ocijenjeni su prosječnom ocjenom 5,00. Uz ovu visoku ocjenu izdvajamo i nekoliko njihovih dojmova o segmentima modula za koje smatraju da su im bili osobito kvalitetni:
„Aktualnost. Pripremljenost predavača. Primjenjivost u praksi.“
„Informacije o vođenju i upravljanju projektima. Etično odlučivanje i akademska čestitost-jako važna. Izrada razvojnog plana i samovrednovanje-korisno, primjenjivo potrebno.“
„Izrada vizije i misije na način koji je jasno prezentiran. Interakcija sudionika. Atmosfera.“
„Primjeri dobre prakse, komunikacija, interakcija svih sudionika.“
„Vaš rad konkretan je primjer kako pomoći obrazovanju! Hvala.“
„Ekipa divni ste, svi troje. Hvala vam na vremenu, trudu i ljubavi prema poslu koji radite! Pusa.“
„Pohvala organizatorima i predavačima što su stvorili opuštenu i učinkovitu radnu atmosferu.“