Ekonomska škola „Braća Radić” iz Đakova škola je koja još od 2002. sudjeluje u različitim europskim projektima za učenike i učitelje. U brojne međunarodne projekte nastoje uključiti ne samo učenike i odgojno-obrazovne djelatnike, nego i roditelje te druge dionike u lokalnoj zajednici.
Motivacija za sudjelovanje u „Školskim volonterima“ je vrijednost koju vide u poticanju učenika na volontiranje kako bi stekli kompetencije potrebne za rješavanje problema u stvarnom svijetu – kako prepoznati probleme, ali i kako biti proaktivni u rješavanju problema. Ovakvo ponašanje smatraju važnim za poduzetničke kompetencije potrebne budućim ekonomistima – kompetencije koje je potrebno kontinuirano usavršavati.
Ideja o vršnjačkoj pomoći u učenju kao obliku volontiranja nastala je na temelju istraživanja među učenicima. Učenici su vršnjačku pomoć u učenju prepoznali kao najbolji način na koji oni mogu pomoći, a da postignu osjećaj zadovoljstva, pripadnosti, razvijanja novih poznanstava i prijateljstava. Želja za međusobnim pomaganjem, boljim upoznavanjem i razvijanjem osjećaja prema potrebama drugih u projektu „Vršnjačka pomoć u učenju“, rezultirali su i osnivanjem Volonterskog kluba. Volonterski klub se u svojim aktivnostima, programima, akcijama, kao i u broju zainteresiranih učenika za volontiranje kontinuirano razvija. Oko dvadeset učenika aktivno pomaže u učenju dvostruko većem broju svojih vršnjaka, a ovakav način volontiranja kod učenika razvija samopouzdanje, osjećaj pripadnosti školi, osjećaj vlastite vrijednosti; učenici razvijaju i nova prijateljstva te postaju komunikativniji.
Pored vršnjačke pomoći u učenju volonteri kluba su organizirali i aktivnost kojom su željeli smanjiti stres kod učenika, pa kroz projekt „Uz Volonterski klub ’Tesa’ riješite se stresa“ organiziraju redovne satove plesa zumbe. Osim navedenih aktivnosti u školi se provode i redovite humanitarne akcije u kojima sudjeluju svi učenici, a u školi su prisutne već dugi niz godina. Jedna od ostvarenih akcija je posjet Udruzi „Neven”, koja pomaže djeci s poteškoćama u razvoju, s kojom je dogovorena i dugoročna suradnja kroz različite aktivnosti.
Koliko je Volonterski klub važan učenicima, najbolje svjedoče njegovi članovi:
Volonterstvo je za mene darivanje sebe, dijela svog vremena i znanja da bih pomogla drugome, a pri tome se osjećam ponosno i zadovoljno. Moja volonterska plaća je osmijeh i zadovoljstvo osobe kojoj pomognem… usudim se reći da je volonterstvo jedan „začarani krug dobrote”, krug koji mi uvijek vraća sve ono dobro što sama dajem drugima. Volonterstvo je dio mog života koji moj život čini boljim, onaj dio koji mene čini boljom osobom. To je jedno veliko iskustvo koje bi svatko trebao doživjeti! (volonterka Josipa)
Članica sam školskog Volonterskog kluba „Tesa” koji je osnovan u želji da se pomogne lokalnoj zajednici i učenicima škole. Kroz ovaj projekt mnogo sam naučila o bitnim stvarima u životu, a to je pomaganje drugima. Volontiranje me ispunjava, a ujedno se osjećam korisno jer znam da radim nešto dobro. Uz to, naučila sam kako upravljati svojim slobodnim vremenom, koje je sada mnogo bolje i kvalitetnije ispunjeno. Znati da nekome pomažeš time što mu objasniš neki zadatak iz matematike ili mu jednostavno praviš društvo jer je usamljen i nema nikoga s kime bi mogao popričati i reći što ga muči, neopisiv je osjećaj. Ovo me iskustvo potaklo da se i dalje nastavim baviti volonterskim radom i izvan škole, tj. i nakon završetka školovanja. Osim zadovoljstva koje osjećam volontirajući, volonterstvo mi daje određenu prednost pri zapošljavanju, što je izuzetno bitno za nas mlade koji smo na početku svoje karijere. (volonterka Katarina)
Učenice i učenici se plesom rješavaju stresa
Projektom „Školski volonteri: osnaživanje i mentorstvo škola za koordiniranje volonterskih programaˮ studenati i mladi nezaposleni stručnjaci u radu s djecom i mladima, organizacije civilnog društva i škole zajedničkim su snagama osmislile održive i kvalitetne volonterske programe u školama te na taj način izgradile dugoročne volonterske programe i akcije. U projektu je sudjelovala 21 škola u 3 regije: Zagreb, Osijek, Split.
Ovaj dvogodišnji projekt, koji financijski podržava Europska unija iz Europskog socijalnoga fonda, Operativnog programa „Učinkoviti ljudski potencijali“ 2014. – 2020., a sufinancira Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske, završava 31. svibnja 2019. godine. Tijekom njegove provedbe više od 1600 učenika sa svojim učiteljima, roditeljima i članovima lokalnih zajednica doprinosilo je boljitku društva kroz školsko volontiranje. Završna aktivnost projekta je Konferencija „Volontiranje u školi – vrijednost za sadašnjost i budućnostˮ koja će se održati 16. svibnja 2019. godine u Zagrebu, a prijaviti se možete putem prijavnog obrasca.
Sadržaj ovog materijala isključiva je odgovornost autora i Foruma za slobodu odgoja i ne odražava nužno stajalište Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske.