Osnovna škola Stjepana Ivičevića u Makarskoj škola je s raznovrsnom ponudom izvannastavnih aktivnosti za svoje učenike, a u projekt „Školski volonteri“ prijavili su se kako bi kod učenika razvili svijest o važnosti volontiranja, vrijednostima zdravih stilova življenja te ih potaknuli na međusobno razumijevanje i prihvaćanje različitosti, učenje o solidarnosti i odgoju za humanost te druge odgojne vrijednosti volontiranja.
Kroz program „Vršnjaci pomagači“ učenici iz volonterskog kluba pomagali su u učenju i savladavanju nastavnog gradiva svojim vršnjacima te se na taj način poticala atmosfera međusobnog podržavanja, empatije, zajedništva i pomoći. U akciji „Doživjeti stotu – promocija zdravog đira“ učiteljice su s učenicima radile pokuse kojima su istraživali nezdravu hranu, a izradom prirodnih sokova od voća promovirali zdravu prehranu. Dodatna vrijednost ove akcije, osim druženja učenika i učitelja te učenja o zdravoj prehrani, je ta što su se u nju uključili i roditelji te na taj način dali doprinos stvaranju pozitivne školske klime. Tijekom akcije „Upoznaj druge, upoznaj svijet“ učenici su se jednom tjedno družili s učenicima s teškoćama u razvoju: igrali su društvene igre, uživali u zajedničkim šetnjama na školskom dvorištu te provodili vrijeme u zajedničkom učenju. Posebno su ponosni na obilježavanje Dana ružičastih majica koji su obilježili pjesmom i plesom, a snimljen je i videospot koji je objavljen na youtube kanalu. Također, s učenicima se razgovaralo o tome kako navijati na sportskim natjecanjima bez nasilja i psovki, snimljena je i milenijska fotografija, igrale su se nenasilne igre, a učenici su radili letke i transparente s nenasilnim porukama.
Najvažniji doprinos projekta volontiranja je prihvaćanje drugih i drugačijih na svim razinama, a to znači u školi i u svakodnevnom životu. Dugoročno vjerujem da smo utjecali na smanjivanje ruganja među učenicima, a povećali slaganje i druženje u svakodnevnom životu. Doprinijeli smo da se učenici naše škole osjećaju sigurno, voljeno, poštovano, vrijedno ljubavi, prihvaćeno i sposobno, a to znači i manje emocionalno povrijeđeno. Naučili smo da su drugi drugačiji od nas i mi od njih, ali možemo zajedno sve i možemo jedni od drugih učiti i zajedno uživati u školskom životu. Volonterskim akcijama poboljšali smo školsku klimu i kulturu škole. Prigodnom nastavom i aktivnostima podsjećali smo na temu nenasilja, zdravog življenja, pomoći i solidarnosti, upoznavanje drugih kultura. (koordinatorica školskog projektnog tima)
Projektom „Školski volonteri: osnaživanje i mentorstvo škola za koordiniranje volonterskih programaˮ studenati i mladi nezaposleni stručnjaci u radu s djecom i mladima, organizacije civilnog društva i škole zajedničkim su snagama osmislile održive i kvalitetne volonterske programe u školama te na taj način izgradile dugoročne volonterske programe i akcije. U projektu je sudjelovala 21 škola u 3 regije: Zagreb, Osijek, Split.
Ovaj dvogodišnji projekt, koji financijski podržava Europska unija iz Europskog socijalnoga fonda, Operativnog programa „Učinkoviti ljudski potencijali“ 2014. – 2020., a sufinancira Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske, završava 31. svibnja 2019. godine. Tijekom njegove provedbe više od 1600 učenika sa svojim učiteljima, roditeljima i članovima lokalnih zajednica doprinosilo je boljitku društva kroz školsko volontiranje. Završna aktivnost projekta je Konferencija „Volontiranje u školi – vrijednost za sadašnjost i budućnostˮ koja će se održati 16. svibnja 2019. godine u Zagrebu, a prijaviti se možete putem prijavnog obrasca.
Sadržaj ovog materijala isključiva je odgovornost autora i Foruma za slobodu odgoja i ne odražava nužno stajalište Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske.