Volontiranje u obrazovanju: učiti um, a istovremeno ne učiti srce, nije nikakvo učenje

Podijeli

Što je to što škola dobiva uvođenjem volonterskog programa?

Aristotel je za obrazovanje rekao kako „učiti um, a istovremeno ne učiti srce, nije nikakvo učenje“.

Ovakva misao nas tjera da opet promislimo što je to što u obrazovnom procesu trebamo pružati učenicima. I tu nam se postavljaju pitanja o tome koliko vremena učenici u školama provode stječući nova znanja, što je važno za obrazovanje uma, a koliko vremena provode u usvajanju općih ljudskih vrijednosti poput tolerancije, pravednosti, empatije, solidarnosti, kritičnog promišljanja, nenasilja, suradnje, odgovornosti te osobnog rasta i razvoja, što je važno za obrazovanje srca, ako ćemo slijediti Aristotelovu misao.

Sve više škola, osnovnih i srednjih, organiziraju za svoje učenike različite volonterske akcije i projekte te time obogaćuju vannastavne aktivnosti, intenziviraju suradnju s lokalnom zajednicom i pružaju učenicima i roditeljima mogućnost da u školi djeluju izvan predviđenih uloga i time otvaraju put ka izgradnji kvalitetnijih međusobnih odnosa.

Učeči o volontiranju i kroz volontiranje, učenici upoznaju društvo u kojem žive, aktivno doprinose kvaliteti života onih kojima je pomoć društva potrebna, stječu odgovornost prema zajednici u kojoj žive, uče promišljati o društvenim problemima i kako aktivno doprinositi njihovom rješavanju te usvajaju korisne vještine, komunikacijske i organizacijske te dobivaju mogućnost da kroz iskustvo usvajaju najvažnije opće ljudske vrijednosti.

S druge strane, škole koje organiziraju volonterske aktivnosti postaju puno vidljivije u svojim lokalnim zajednicama, povezuju i jačaju svoje odnose s roditeljima i partnerima u svom okruženju, utječu na stvaranje školske klime koja odiše solidarnošću, plemenitošću i osjećajem da ono što rade je važno i korisno. Nastavnici se povezuju na novi, manje formalan, način sa svojim učenicima i roditeljima, otvaraju nove procese učenja jedni od drugih te ponekad doista dobiju novi polet i snagu za obavljanje svog  redovnog posla.

Ipak, kako bi ove dobrobiti bile postignute, pored dobre volje i motiviranosti potrebna su određena znanja i vještine. Kako prepoznati potrebu u školi i/ili lokalnoj zajednici na koju škola može odgovoriti organiziranjem volonterske aktivnosti? Kako organizirati akciju ili projekt koji traje cijelu školsku godinu? Kako pridobiti kolege da se uključe u takve projekte? Kako motivirati učenike na volontiranje ili možda uključiti vanjske volontere u školi koji imaju znanja i vještine koje su nam potrebne?

Sve to učitelji i nastavnici mogu saznati i naučiti na novom seminaru Foruma „Volontiranje u radu s djecom i mladima“ koji počinje s provedbom u 2016. godini. Pozivamo i vas da se uključite u program!

 

 

Ova web stranica zahtijeva kolačiće kako bi pružila sve mogućnosti. Korištenjem ove web stranice vi se slažete s pravilima njihove uporabe.