Volontiranjem učimo jedni od drugih i pomažemo jedni drugima

Podijeli

Osnovna škola Iver započela je s radom 8. rujna 2014. godine. Nalazi se u novom naselju Iver u gradskoj četvrti Sesvete i jedna je od najsuvremenijih škola u Hrvatskoj. Škola radi u jednoj smjeni, a kako kažu sami učitelji, prednosti rada u jednoj smjeni teško je pobrojati: učenici imaju više slobodnog vremena za dodatne aktivnosti, mogu više vremena provoditi s obitelji – nezamjenjivim temeljem psihosocijalnog razvoja i sazrijevanja djece, pogotovo u osnovnoškolskoj dobi. Uključivanjem u projekt „Školski volonteri“  htjeli su dodatnu podršku za provedbu aktivnosti u području građanskog odgoja i obrazovanja, ali i mogućnosti suradnje i razmjene znanja s drugim školama i stručnjacima.

Volonterski program škole osmišljen je uz pomoć učenika čiji prijedlozi su se odnosili na ono što im je bilo poznato, kao što je sakupljanje donacija za one kojima je pomoć potrebna, ali i na nešto novo, kao što je međusobno pomaganje u vidu pomoći u učenju. Učenici školski volonteri, njih petnaest, sastajali su se svakog tjedna te razmjenjivali ideje i osmišljavali volonterske aktivnosti. U tome su imali podršku vanjske volonterke s kojom su razgovarali i kritički promišljali na koji način svojom voljom i angažmanom mogu doprinijeti razvoju volonterstva u školi, ali i u lokalnoj zajednici. Provedeno je nekoliko volonterskih akcija te projekata, a posebno su ponosni na činjenicu da su učenici aktivno sudjelovali u donošenju važnih odluka koje se tiču njih i ljudi iz njihove okoline, te su na taj način motivirali i ostale učenike i nove generacije da postanu školski volonteri.

„Učenje uz druženje“ je dugoročni projekt suradničkog učenja u kojem su se učenici volonteri povezali  sa svojim vršnjacima kojima je potrebna pomoć u pojedinim nastavnim predmetima: matematika, fizika, povijest i engleski jezik, te su zajedno učili i ponavljali gradivo. Održane su i dvije radionice na temu Učiti kako učiti gdje su školski volonteri upoznali učenike korisnike s vježbama brain-gyma te s izradom dnevnog i tjednog plana rada.

Projekt „Rukama čujemo“ proveden je u suradnji s Hrvatskim savezom gluhoslijepih osoba „Dodir” s ciljem povezivanja učenika sa štićenicima Udruge te senzibiliziranja učenika za gluhoslijepe osobe. Dvadesetak učenika – školskih volontera – sudjelovalo je na radionici učenja znakovnog jezika te su imali priliku na kratko osjetiti kako je to biti gluh ili slijep uz korištenje različitih pomagala. Ti isti učenici nastavili su jednom tjedno učiti znakovni jezik te su nastupili i na školskoj priredbi povodom dana Sv. Nikole gdje su zajedno sa školskim zborom otpjevali pjesmu koristeći znakovni jezik.

Provedene su i brojne kratkoročne volonterske akcije s više od stotinjak učenika i njihovih roditelja koji su se i sami uključili u volontiranje te pridonijeli radu škole i životu lokalne zajednice. Na taj način svi su se upoznali s različitostima koje ih okružuju te stekli samopouzdanje i motivaciju za postajanje aktivnim građanima koji volontiranjem unaprjeđuju svoju lokalnu zajednicu. Posebno su ponosni na suradnju s Domom za starije i nemoćne „Matić” jer su učenici bili u mogućnosti pružiti podršku starijim osobama lokalne zajednice. Kroz zajedničke aktivnosti omogućen je međugeneracijski prijenos znanja i vještina, a zabave i dobrog raspoloženja nije nedostajalo.

Učenici su kroz sastanke i volonterske aktivnosti prepoznali važnost volontiranja što im je ujedno omogućilo stjecanje novih kompetencija kao što su izrada projekata, rad u grupi,  odgovornost, asertivna komunikacija i njegovanje suradničkih odnosa. Također, razvili su svoje kompetencije u području vršnjačkoga učenja, prijenosa znanja, prezentacijskih i komunikacijskih vještina i prepoznali važnosti pomaganja drugima. (koordinatorica školskog projektnog tima)

Pomaganjem drugima, volontiranjem korisno provodim svoje vrijeme u školi. (učenik, 3. razred)


Projektom „Školski volonteri: osnaživanje i mentorstvo škola za koordiniranje volonterskih programaˮ studenati i mladi nezaposleni stručnjaci u radu s djecom i mladima, organizacije civilnog društva i škole zajedničkim su snagama osmislile održive i kvalitetne volonterske programe u školama te na taj način izgradile dugoročne volonterske programe i akcije. U projektu je sudjelovala 21 škola u 3 regije: Zagreb, Osijek, Split.

Ovaj dvogodišnji projekt, koji financijski podržava Europska unija iz Europskog socijalnoga fonda, Operativnog programa „Učinkoviti ljudski potencijali“ 2014. – 2020., a sufinancira Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske, završava 31. svibnja 2019. godine. Tijekom njegove provedbe više od 1600 učenika sa svojim učiteljima, roditeljima i članovima lokalnih zajednica doprinosilo je boljitku društva kroz školsko volontiranje. Završna aktivnost projekta je Konferencija „Volontiranje u školi – vrijednost za sadašnjost i budućnostˮ koja će se održati 16. svibnja 2019. godine u Zagrebu, a prijaviti se možete putem prijavnog obrasca.

Sadržaj ovog materijala isključiva je odgovornost autora i Foruma za slobodu odgoja i ne odražava nužno stajalište Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske.

Ova web stranica zahtijeva kolačiće kako bi pružila sve mogućnosti. Korištenjem ove web stranice vi se slažete s pravilima njihove uporabe.