Na okruglom stolu povodom Dana otvorenih vrata udruga 25. svibnja 2017. s našim smo gošćama panelisticama otvorili brojna zanimljiva pitanja, čiji su nas odgovori približili ideji sretne škole, sretnih učenika, ali i sretnih učitelja.
Dr. sc. Zrinka Ristić Dedić iz Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu istaknula je što govore podatci dugogodišnjih istraživanja njenog tima: oko trećinu do polovice djece većinom je sretno i zadovoljno školom, no ističe kako su razlike između pojedinih škola zaista značajne. Čini se da postoje određene stvari koje razlikuju škole poput uprave, odnosa, učitelja, a koje doprinose tome da djeca budu znatno sretnija ili nesretnija u njima.
Prof. dr. sc. Majda Rijavec s Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu podsjetila nas je kako su pozitivne emocije poput sreće važan faktor za učenje, kreativno razmišljanje, pa čak i za percepciju svijeta oko nas. Također je istaknula odrednice sretne škole, poput kvalitetnih međuljudskih odnosa, učenja smislenog sadržaja u kojem možemo biti dobri, brige za sigurnost i zdravlje djece u svakom smislu, podrške za učenike kojima je potrebna pomoć i naravno, ključnog: učitelja i ulaganja u njihove kompetencije.
Prof. Ines Grubić iz Srednje škole Jastrebarsko podijelila je svoje iskustvo iz prakse, u kojem godinama proaktivno provodi različite inovativne projekte usmjerene učenicima. Također njena škola aktivno sudjeluje u projektu Foruma za slobodu odgoja „Sretno dijete“ u sklopu kojeg su prošli trodnevni seminar, prenijeli iskustva kolegama te provode projekt s učenicima.
Prof. Ana Munivrana, voditeljica programa “Osobni i socijalni razvoj” u Forumu za slobodu odgoja opisala je iskustvo suradnje sa školama kroz niz aktivnosti i projekata te istaknula kako Forum vjeruje upravo u ulaganje u odgojno-obrazovne djelatnike, u njihove kompetencije, ali i njihovu dobrobit. Ukratko je predstavila projekt „Sretno dijete“ u sklopu kojeg je razvijen i trodnevni edukativni program.
Raspravu je vodila izvršna direktorica Foruma, prof. Eli Pijaca Plavšić, koja se osvrnula i na aktualnu temu kurikularne reforme i pokušaja da se putem sveobuhvatne promjene koja je idejno došla „odozdo“, od samih učitelja sustav učini „sretnijim“, odnosno bližim potrebama djece.
Sudionici okruglog stola (većinom iz škola, ali i s fakulteta, iz izdavaštva i sindikata) aktivno su sudjelovali u raspravi i podijelili svoja iskustva, lijepa i ona manje lijepa te nam ostavili poruku da uvijek nastoje svojim entuzijazmom zadržati kvalitetu rada, čak i kad ih sustav u tome ne podržava.