U Opatiji smo od 15. do 17. studenoga održali šesti, ujedno i posljednji, modul za naše ravnatelje i ravnateljice u sklopu 2. akademije za ravnatelje:ice. I ovaj smo modul održali u „hibridnom duhu“ te je s nama uživo bilo 19 ravnatelja:ica, a virtualnim putem se pridružilo njih 4. Teme za kraj Akademije su bile medijacija i upravljanje ljudskim resursima u školi gdje smo polaznicima pružili alate i tehnike za kvalitetnije upravljanje školom.
Po dolasku, prvoga dana započeli smo prisjećanjem na prethodna dva modula gdje smo se upoznali s tehnikom transformativnog pristupa konfliktima te načinima komunikacije koji smanjuju ili preveniraju sukob. Ponavljanjem naučenog uveli smo ravnatelje:ice u sljedeći, kompleksniji korak boljeg razumijevanja medijacije. Time je naša Eli Pijaca Plavšić započela edukaciju o stavovima potrebnim za suradničko rješavanje sukoba, načelima i ciljevima medijacije, potrebnim vještinama medijatora, kao i o vrlo važnim pitanjima poput kada je medijacija primjerena te čemu treba posvetiti pažnju u postupku medijacije.
Drugi dan su ravnatelji i ravnateljice naučili potrebne korake u postupku medijacije, upoznali su se s primjerima i „isprobali“ vlastite medijacijske vještine radom u skupinama. U radionici su sami odabrali sukob iz „školskih hodnika“ te mu pristupali iz više perspektiva, od osobe u konfliktu, do nepristrane treće osobe – medijatora:ica.
U drugom dijelu dana, bavili smo se upravljanjem ljudskim resursima u školi kada nam se virtualno pridružila naša Ana Munivrana. Upoznala je ravnatelje:ice s ključnim procesima ljudskih resursa, a posebice se osvrnula na ona područja koja nisu pokrivena zakonom i pravilnicima. Razmjenom iskustava su ravnatelji:ce dijelili što u radu primjenjuju od metoda upravljanja ljudskim resursima u svojim školama, a što bi htjeli poboljšati. Razgovarali smo o procesu zapošljavanja u sustavu odgoja i obrazovanja, motivaciji, radnoj uspješnosti, ali i važnosti pružanja povratne informacije zaposlenicima u školskom kolektivu.
Kako bi obogatili svoje znanje i tehnike, Ana im je pripremila nekoliko vježbi i praktičnih alata za upravljanje ljudskim potencijalima kroz samoprocjenu, postavljanju ciljeva koje žele postići te tehnikama vođenja razgovora sa zaposlenicima škole. Kombinacijom individualnog i grupnog rada te vježbama za kvalitetnije upravljanje školom, zaključili smo drugi dan modula.
Zadnji dan Akademije proveli smo vrednovanjem modula i evaluacijom cijelog programa Akademije za ravnatelje:ice. Ravnatelji:ce su zadnji modul ocijenili s ocjenom 5,00, na što smo posebno ponosni. Uz to smo dobili izuzetno kvalitetne povratne informacije s nizom pozitivnih komentara i jasno iskazanim zadovoljstvom programom Akademije, zbog novih spoznaja, razmjene iskustva i participativnog načina rada. Uz to, dobili smo preporuke za poboljšanje budućih Akademija, ali i izraženu snažnu želju ravnatelja i ravnateljica da nastavimo druženje kroz druge edukacije.
Neki od njihovih komentara na šesti modul su sljedeći:
„Primjeri iz prakse. Puno sam naučila. Uvest ću medijaciju kao metodu rješavanja sukoba u mojoj školi.“
„Primjena/korištenje. Razmjena iskustva s kolegama iz drugih škola i sredina. Ozračje povjerenja i opuštenosti.“
„Pristupačnost predavača, dobra komunikacija, učenje kroz aktivno sudjelovanje.“
„Nove informacije, motiviranost, prijateljstva.“
„Zanimljive teme, primjenjivost u radu, aktualnost.“
„Akademija je bila vrlo korisna stručna edukacija.“
„Očekujem nastavak (uz ugodno druženje i korisne nove informacije)!!“