Međunarodni trogodišnji projekt NAOS s ciljem identifikacije dobrih obrazovnih praksi učitelja za lakši rad u multikulturalnom okruženju je službeno završio konferencijom održanom u Rotterdamu 21. lipnja 2017. godine.
Na konferenciji su sudjelovali odgojno-obrazovni djelatnici iz različitih europskih zemalja, a predstavnik nizozemske organizacije “Risbo” koja je koordinirala provedbu projekta je u uvodnom izlaganju predstavio temeljne projektne aktivnosti, ciljeve i rezultate projekta. Budući da je cilj projekta bio identifikacija ali i daljnja diseminacija dobrih obrazovnih praksi, svaki partner je održao radionicu na određenu temu vezanu uz dobre obrazovne prakse.
Predstavnici Cipra su govorili o smanjenju rasizma u školama, a kolege iz Portugala o školskim strategijama za učenike Rome. Partneri iz Estonije su objašnjavali ulogu međunarodnih škola u ostvarivanju različitosti u obrazovanju, a njihovi susjedi iz Litve su pričali o interkulturalnim treninzima za učitelje. Kolege iz Grčke su govorili o ulozi kazališta u inkluzivnom obrazovanju, a belgijanci o učenju o raznolikosti kroz primjere iz prošlosti i sadašnjosti. Nizozemci su predstavili primjere dobre prakse u kulturalno prijemčljivoj pedagogiji, a Norvežani o korištenju jezika i kritičkog mišljenja za inkluzivno podučavanje.
Forum za slobodu odgoja koji je bio jedan od partnera na projektu je predstavio projekt “Pokreni promjenu” koji se bavi radikalizacijom u obrazovanju. Osim toga sudionicima radionice su predstavili kako se s učenicima može raditi na osvještavanju stereotipa i predrasuda, te kako je to povezano s radikalizacijom u obrazovanju.
Trogodišnji projekt je rezultirao i s nekoliko publikacija koje će biti objavljene na službenoj stranici projekta http://www.sirius-migrationeducation.org/projects/naos/. Publikacije bi trebale sažeti dobre prakse rada u multikulturalnom okruženju, kao i opis akutalnih izazova s kojima se učitelji susreću za vrijeme rada u multikulturalnim učionicama.