Demokracija, vladavina puka, danas je posvuda u svijetu prihvaćena kao najbolji ili najmanje loš model organiziranja političke zajednice što je dovelo do toga da više nitko i ne smije opravdavati političke (ali i druge) poslove drugačije do demokracijom.
Posljedica ove učestale uporabe pojma nikako ne koristi njegovom jasnijem razumijevanju. Sve češće se, naime, događa da se demokracija koristi kao etiketa, oznaka bez dubljeg sadržaja. Ako se neka sadržajna odredba i može naći, u pravu ju se svodi na značenjem zapravo siromašni izrijek o vladavini većine.
Zbog toga obrazovanje o demokraciji zajedno s obrazovanjem o ljudskim pravima čini srž Građanskog odgoja i obrazovanja. Poučavanje, ali i življenje demokracije u školama preduvjet je izgradnje demokracije i demokratske političke kulture.
Ova edukacija daje polaznicima temeljni uvid u demokraciju i demokratska načela, potiče ih na djelovanje za demokraciju u svojoj školskoj zajednice te oprema sadržajem, metodama i tehnikama za poučavanje o demokraciji.